خانه / برگزیده / واگذاری اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار به هند

واگذاری اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار به هند

به گزارش مهر وطن نیوز ،براساس توافقنامه موسوم به چابهار بین سه کشور ایران، هند و افغانستان امروز /دوشنبه/ با افتتاح رسمی دفتر شرکت IPGL ، اپراتوری بندر شهید بهشتی رسما به این شرکت هندی واگذار شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اظهار داشت: اپراتوری شرکت هندی در بندر چابهار به مدت یک و نیم سال موقت و پس از آن به مدت ۱۰ سال خواهد بود.
محمد علی حسن زاده گفت: تخلیه و بارگیری، تامین تجهیزات و بازاریابی بخشی از ماموریت شرکت اپراتوری IPGL در بندر چابهار خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن توافقنامه موسوم به چابهار افزود: توافقنامه چابهار در مجلس سه کشور ایران، هند و افغانستان به تصویب رسیده و بخشی از قانون این کشور ها به شمار می آید.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دفتر شرکت IPGL همزمان با نخستین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار در محل بندر شهید بهشتی راه اندازی و افتتاح شده است تا بتواند امورات را مدیریت کند.
وی بیان کرد: توافقنامه چابهار موجب تسهیل ترانزیت کالاها بین کشورهای هند و افغانستان می شود و نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد.
حسن زاده تصریح کرد: به دنبال توسعه بندر چابهار و رونق تجارت و ترانزیت هستیم تا این بندر به مدل موفقی در زنجیره حمل و تامین کالاها تبدیل شود.
وی گفت: چابهار بیشترین مشوق های تعرفه خدمات بندری و دریایی را در بین بنادر منطقه دریای عمان و خلیج فارس دارد و این منطقه راهبردی بهترین نقطه برای ترانزیت و تجارت کالا بین کشورهای هند، افغانستان و سایر کشورهای منطقه بویژه کشورهای CIS است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: انتخاب مسیر برای انتقال کالا، برنامه ریزی برای بازاریابی، چگونگی جذب تجار و سرمایه گذاران، نشان دادن فرصت و ظرفیت های موجود برای استفاده از بندر چابهار در زنجیره تامین، از مهمترین مسائل مورد بحث در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار است.
وی افزود: تسهیل تجارت، نقش اپراتورها، گمرک و همچنین انبار کالا و تبادل اطلاعات از دیگر مباحث مطرح شده در نشست کمیته کارشناسی توافق نامه چابهار است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *