خانه / برگزیده / راه اندازی سامانه نشانی ایرانیان/ مردم ۲۰ روز برای تغییر نشانی فرصت دارند

راه اندازی سامانه نشانی ایرانیان/ مردم ۲۰ روز برای تغییر نشانی فرصت دارند

به گزارش مهر وطن نیوز، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه تغییر نشانی ایرانیان از امروز راه اندازی می شود و از این پس در کنار کد ملی و کدپستی نشانی همه شهروندان به صورت دائم ثبت و به روزرسانی می شود.
حمید درخشان نیا روز دوشنبه در آیین یکصدمین سالگرد تاسیس و روز ملی ثبت احوال افزود: این سامانه از سال ۱۳۷۶ با توجه به قانون اختصاص شماره ملی و کد ملی کد پستی که همه دستگاه‌ها ملزم به استفاده از اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال بودند، مطرح بود و امروز راه اندازی می شود.
وی گفت: در این سامانه که امروز آن را راه اندازی و به صورت عملیاتی استفاده می‌کنیم آدرس و مکان افراد در کنار شماره ملی و کد پستی آنها قرار گرفته است و این اطلاعات به روزرسانی می شود.
وی گفت: این اطلاعات پیش از این درج شده بود اما یا تطبیق نداشت یا اینکه به روزرسانی نشده بود این امر یکی از راهبردهای مهم کشورها در زمینه توسعه یافتگی محسوب می‌شود.
درخشان نیا در زمینه مزایای تغییر نشانی نیز افزود: در ابتدای سال جاری شورای فناوری اطلاعات مصوبه ای را ابلاغ کرد که همه دستگاه‌های اجرایی آدرس و کدپستی افراد را در کنار کد ملی به ثبت احوال اعلام شده بود را استعلام کنند و این نشانی می‌بایست مبنا قرار می گیرد. بنابراین این امر باعث می‌شود که آدرس از فرم برگ های کاغذی حذف شود و همچنین این امر موجب حفظ حقوق شهروندی افراد می شود.
وی خطاب به مردم گفت: همه مردم ۲۰ روز فرصت دارند از امروز به سایت اطلاع رسانی ثبت احوال مراجعه و اگر نشانی آنها تغییر کرده است هرگونه تغییر را اعلام کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال درباره مزایای کارت ملی گفت: شفاف‌سازی اطلاعات، جلوگیری از جعل و فساد مهمترین هدف دولت الکترونیک و از مزیتهای مهم کارت هوشمند ملی است که با تکمیل این پروژه به این هدف دست خواهیم یافت.
در حال حاضر ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام و مراحل ثبت نامی را نیز تکمیل کرده‌اند و برای حدود ۴۵ میلیون نفر نیز کارت صادر شده است و در سه سال اخیر حدود ۴۴ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.
درخشانی نیا اعلام کرد: در مراحل صدور کارت هوشمند ملی با کمترین مشکل مواجه بودیم و در حال حاضر کمتر از ۱۵ میلیون نفر کسانی که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند باقی مانده اند تا این پروژه تکمیل شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های گذشته، قرار بود که امسال در سوم دی روز ملی ثبت احوال پروژه کارت هوشمند ملی به طور کامل به اتمام برسد اما با مشکلات بودجه و اعتباری در اواخر سال گذشته مواجه شدیم که کمی این پروژه به تاخیر افتاد.
درخشان نیا ادامه داد: به زودی مردم از برکات و آثار پروژه کارت هوشمند ملی بهره‌مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ دستگاه اجرایی به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت برخط دسترسی دارند و همچنین ۲۰۰ هزار نقطه در کشور در لحظه استعلام های هویتی را پاسخ می دهیم.
رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بزرگترین پایگاه داده کشور است که همه پایگاه ها از آن استفاده می کنند و احراز هویت ها را انجام می دهند .
وی به تشکیل کارگروه اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال هم اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال در مرحله نهایی است و بر این اساس این سازمان از شکل سنتی خارج و مدرن و الکترونیکی شده است بنابراین نیاز به اصلاح و بازنگری قانون داشتیم.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *