خانه / یادداشت روز / راه افتخار

راه افتخار

انسانها در اغلب مواقع وقتی از برهه ای از زمان به برهه دیگر قدم می گذارند، معمولا عملکرد گذشته را فراموش کرده و بیشتر نگاهشان به حال و آینده است.اگرچه نگاه به حال و آینده موجبات رشد و ترقی جامعه را بدنبال دارد اما نباید از نظر دور داشت که گذشته معیاری است برای محاسبه پیشرفت یا پس رفت!

به عنوان مثال  کشور ما در قبل از انقلاب با کمبود پزشک مواجه بود و پزشکانی پاکستانی و هندی در مداوای مردم نقش داشتند که چندان خالی از عیب نبود!

اما… امروز با قدمت ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی می بینیم  اطبای ایرانی نه تنها در معالجه مردم کشورمان بلکه در مداوای خارجیها از کشورهای همجوار و… نقش دارند و این افتخاری است برای ملت ایران.

بعد از انقلاب خصوصا در دو دهه گذشته، اختلاس های چند هزار میلیاردی  هرروز بیشتر و بیشتر شده و وقتی آشکار  می شدند رسانه ها مجاز بودند تنها حرف اول نام و نام خانوادگی  اختلاس کننده را ببرند و رسانه ملی هم قیافه او را شطرنجی نشان دهد.

حال اینکه در قبل از انقلاب یک مدیر کل راه آهن  به اتهام اختلاس ۳ متر سیم در دادگاه  محاکمه و محکوم  به زندان، پرداخت جریمه نقدی و انفصال دایمی از خدمات دولتی شد.

جالب تر اینکه اسم وی نیز با نام و نام خانوادگی چاپ شد .

چنین برخوردهای قاطع و از همه مهمتر اعلام اسامی مجرمان سبب می  تا متجاوزان به بیت المال دست و پای خود را جمع کنند.انشاا…آن دادگاهها مجددا برقرار شود.

و این ادامه دارد….

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

اینجا ایران است

اینجا ایران است… سرزمین نخستین ها و بهترین ها، سرزمین مردان و زنان جنگنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *