خانه / برگزیده / تخصیص یارانه ویژه به کودکان
22

تخصیص یارانه ویژه به کودکان

یارانه ویژه کودکان از ۶ ماه تا ۶ سال را شامل می‌شود که از یکشنبه ۲۸ آبان آغاز شد. این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان بوده و ۱۲۰ هزار خانوار را مشمول طرح می‌شوند.

به گزارش مهروطن نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد یک میلیون شغل خبر داد و گفت، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، مساله کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است. در بدو آغاز دولت، ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی تبیین شد که در طول مدت دولت سیزدهم بالغ بر یک میلیون شغل به صورت سنواتی ایجاد شده است. سید صولت مرتضوی تاکید کرد، بر اساس آمار رسمی بعد از یک دهه رکود به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها حکایت از این دارد که نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ وارد کانال ۷ درصد شده است.

یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال آغاز شده است. این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان بوده و تعداد خانوارهایی که مشمول این طرح می‌شوند ۱۲۰ هزار خانوار است.

به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوارها از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده و سه شاخص برای این طرح در نظر گرفته شده است. پس از تعیین بین دهک‌ها تقسیم بندی شده و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد. به این ترتیب برای دهک یکم تا پنجم یک میلیون تومان به ازای هر نفر و خانوار متعلق به دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند. به عنوان مثال خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی محقق شود دو میلیون تومان برای آن خانواده در نظر گرفته شده است. این طرح پیوسته بوده و کودکان از ۶ ماه تا ۶ سال را شامل می‌شود. این طرح از یکشنبه ۲۸ آبان آغاز شد.

همچنین گفتنی است، کالابرگ الکترونیک فقط ۱۱ قلم کالا را شامل می‌شد که برای پروتئین، ویتامین و میزان انرژی مورد نیاز به ۱۶ محصول لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند، برنج و… افزایش یافته است.

اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند فقط یک ماه ذخیره می‌شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می‌شود اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تأثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی شده و اگر روی کودک اثر نداشته باشد به خانواده‌ها اطلاع داده شده و یارانه تخصیص داده شده قطع می‌شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *