خانه / برگزیده / ایران در رتبه هفدهم جهانی در تولید علم هوش مصنوعی
258

ایران در رتبه هفدهم جهانی در تولید علم هوش مصنوعی

معاون علمی رییس جمهور به رتبه ۱۷ ایران در تولید علم هوش مصنوعی در جهان اشاره و عنوان کرد: هوش مصنوعی برای جامعه ایرانی منبعی از تحول است.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با رویکرد انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه هوش مصنوعی ارتباط انسان را با جهان بازتعریف کرده و حیات بشر را دچار دگرگونی کرده است، افزود: انقلاب صنعتی چهارم در الگوی رشد مجموعه‌ای از فناوری‌ها شکل گرفته است، این الگو زمانی جدیت پیدا کرد که هوش مصنوعی توسعه یافت.

وی بیان کرد: فناوری، انسان را در بیرون قوی و در درون، ضعیف می‌کند. هوش مصنوعی قرار است به جای انسان فکر و آن را کنترل کند.

دهقانی با بیان این که طی کمتر از یک دهه آینده، تمام طراحی‌های صنعتی را هوش مصنوعی انجام خواهد داد، تصریح کرد: هوش مصنوعی در حال گرفتن توان فکر انسان، یعنی همان چیزی است که وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات به شمار می‌آید.

وی، هوش مصنوعی را با توجه به قابلیت آن در ارتقای بهره‌وری عامل تحول برای جامعه ایرانی دانست و افزود: در صورتی که جامعه‌ای از این فناوری غافل بماند در آینده نزدیک محکوم به شکست است. هوش مصنوعی بین انسان ها اختلاف ایجاد می‌کند و این اختلاف از نوع شکاف است.

دهقانی افزود: آنها که در حوزه هوش مصنوعی فعال نباشند، بردگان دنیای آینده بوده و کسانی بر آن توفق یابند، اربابان آینده هستند. هوش مصنوعی مشاغل افراد تحصیل‌کرده را هدف قرار داده است و جای آنها را اشغال می‌کند زیرا به جای انسان فکر می‌کند؛ بنابراین اگر به آن نپردازیم شکست خواهیم خورد.

به گفته وی، کشوری مانند ایران که با محدودیت منابع رو به روست و باید بهره‌وری را افزایش دهد، می‌تواند از طریق هوش مصنوعی به این مهم دست یابد.

معاون علمی رییس جمهور به رتبه ۱۷ ایران در تولید علم هوش مصنوعی در جهان اشاره و عنوان کرد: هوش مصنوعی برای جامعه ایرانی منبعی از تحول است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *