خانه / برگزیده / ۶ پیامکی که هرگز نباید باز کنید
357

۶ پیامکی که هرگز نباید باز کنید

در دنیای امروزی،یکی از چالش‌ها، کلاهبرداری پیامکی است که به عنوان یک روش متداول برای تقلب و سرقت پول و اطلاعات مردم شناخته می‌شود. شرکت امنیتی McAfee اخیرا مطالعه‌ای درباره پیام‌های کلاهبرداری در سراسر جهان منتشر کرده که حساب‌های میلیون‌ها کاربر را در معرض سرقت یا هک قرار می‌دهد.

به گزارش مهروطن نیوز ، کانال موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای در پیام رسان ایتا نوشت:

در این مطالعه ۶ پیام خطرناک که کلاهبرداران از طریق پیامک یا واتس اپ برای هک کردن دستگاه‌هایشان یا سرقت پول ارسال می‌کنند، مطرح شده است.

۱- «تو جایزه را بردی!»

این پیام ممکن است با تغییرات جزئی نیز همراه باشد، مانند مشخص کردن جایزه برنده شده، اما به احتمال ۹۹ درصد این پیام کلاهبرداری است و هدف آن سرقت پول افراد است.

۲- اعلامیه‌ها یا پیشنهادهای شغلی جعلی:

به یاد داشته باشید که پیشنهادهای کاری هرگز از طریق واتس‌اپ یا پیامک ارائه نمی‌شود و هیچ شرکت حرفه‌ای با شما در این پلتفرم‌ها تماس نخواهد گرفت، بنابراین این پیام‌ها کلاهبرداری هستند.

۳- پیام‌های هشدار بانکی با لینک:

پیام‌های هشدار بانکی دریافت‌شده از طریق پیامک یا واتس‌اپ که از کاربران می‌خواهند داده‌های خود را از طریق لینک موجود در پیام تکمیل یا به‌روزرسانی کنند، کلاهبرداری است و هدف آن سرقت پول شماست.

۴- اطلاعات درباره عملیات خریدی که انجام نداده‌اید:

هرگونه پیام در مورد عملیات خریدی که انجام نداده‌اید کلاهبرداری محسوب می‌شود وهدف اصلی آن هک کردن گوشی موبایلتان است.

۵- به روز رسانی اشتراک:

با افزایش پلتفرم‌های الکترونیکی، کلاهبرداران با ارسال پیام‌های جعلی درمورد به روزرسانی اشتراک این پلتفرم‌ها ازطریق لینک، سعی می‌کنند دستگاه شما را هک کنند.

۶- هشدار امنیتی مربوط به به روز رسانی حساب:

پیام‌های هشدار امنیتی در مورد هر به‌روزرسانی حسابتان درآمازون یا هر شرکت تجارت الکترونیکی نیز تله هستند، لطفا توجه داشته باشید که هرگز این شرکت‌ها از طریق پیامک یا واتس‌اپ برای چنین هشدارهای مهمی با شما تماس نمی‌گیرند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *