خانه / برگزیده / خرید هشت هزار واحد مسکونی در ترکیه توسط ایرانیان به امید اخذ اقامت

خرید هشت هزار واحد مسکونی در ترکیه توسط ایرانیان به امید اخذ اقامت

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران گفت: در ۱۰ ماهه امسال ایرانیان به امید اخذ اقامت در ترکیه هشت هزار واحد مسکونی در شهر ازمیر خریده اند.

به گزارش مهر وطن نیوز، «مصطفی قلی خسروی» افزود: این اقدام برای خرید در حالی است که دولت ترکیه برای خریداران ملک در این کشور که باید ۲ سند داشته باشد، اقامت نمی دهد.
وی با بیان اینکه «در عجب هستم چرا ایرانیان برای خرید ملک به خارج از کشور می روند»، گفت: سند اول ملک را در ترکیه شهرداری ها صادر می کنند و دومین سند نیز پس از اقامت در این واحد مسکونی صادر می شود و برای دریافت سند دوم خریدار حتماً باید در این واحد مسکونی ساکن و در ترکیه زندگی کند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: وقتی که ایرانیان شتابزده در گرجستان ملک خریداری کردند، اعلام کردیم که هموطنان سرمایه های خود را به این کشور منتقل نکنند و هم اکنون به علت قانون ممنوعیت خرید ملک در این کشور، هیچ یک از اتباع خارجی از جمله ایرانیان نمی توانند واحدهای مسکونی خود را در این کشور بفروش برسانند.
خسروی با بیان اینکه هیچ مشاور املاکی در کشور اجازه فروش واحدهای مسکونی خارج از کشور را ندارد، گفت: در صورتی که اتحادیه مشاوران املاک از این موضوع مطلع شود، قانون با مشاوران املاک برخورد خواهد شد.
به گفته وی، هر کس که در دبی، کویت، باکو و برخی از کشورهای جهان ملک خریده، مالباخته شده است؛ توصیه اکید ما این است که هموطنان سرمایه های خود را در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *