خانه / بانک و بیمه / بیمه سلامت بدهی های خود را به مراکز درمانی خصوصی تسویه کرد

بیمه سلامت بدهی های خود را به مراکز درمانی خصوصی تسویه کرد

به گزارش مهر وطن نیوز به نقل از ایرنا،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدهی های بیمه سلامت بر اساس مبلغی که طبق دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی به این سازمان تخصیص داده شد، در بخش خصوصی به صفر رسیده و در بخش دولتی هم نزدیک به صفر است.

طاهر موهبتی افزود: سه هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این سازمان تخصیص داده شده است که بر این اساس، اکنون در بخش خصوصی پرداخت ها به مرداد و شهریور ماه سال ١٣٩٧ و در بخش دولتی به آبان ماه رسیده است، البته از آذرماه تخصیصی دریافت نکرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در هفته آینده یک ماه دیگر از پرداختی ها در بخش خصوصی و دولتی را به انجام برسانیم؛ البته اگر تخصیص به درستی انجام شود، در پرداختی ها به روز خواهیم شد اما اگر به روز نشود، با مشکل مواجه خواهیم بود.

* نسخه الکترونیکی دو هفته آینده در ٣١ استان آغاز می شود

موهبتی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان الکترونیک کارهای خوبی را انجام داده است، یکی از اقدامات این سازمان نسخه نویسی الکترونیکی است که به صورت آزمایشی در استان کرمان آغاز شد و با موفقیت به پایان رسید.
وی ادامه داد: با پوشش ۶۵ درصدی حضور موثر ارائه دهندگان خدمت در نسخه نویسی به صورت الکترونیکی در این استان، این طرح طی دو هفته آینده در ٣١ استان کشور شروع خواهد شد.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: به همین منظور در هر استان در یک شهرستان فرایند نسخه نویسی الکترونیکی آغاز می شود. این خدمات با استفاده از کدملی به بیمه شدگان خدمات درمانی به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون ١٨۵ میلیون بار مراجعه سرپایی و چهار میلیون و ۵٠٠ هزار بار مراجعه داریم، اظهار داشت: امیدواریم مردم در این زمینه همکاری جدی داشته باشند؛ زیرا نسخه نویسی الکترونیکی از بخش سرپایی به دلیل تعداد زیاد مراجعات سرپایی از این بخش شروع می شود.
موهبتی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمرکز ما روی خدمات سرپایی است، همکاری مردم بسیار ضروری است؛ زیرا این خدمات باید به صورت الکترونیکی به مردم ارجاع شود و همکاری بیشتر آنها می تواند ما را در اجرای بهتر این خدمات کمک کند.
وی تصریح کرد: از این پس افراد بیمه شده ما می توانند با ارائه کدملی از خدمات ویزیت و تحویل دارو به صورت الکترونیکی بهره مند شوند که امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفقیت لازم را به دست آوریم تا در آینده در کل کشور اجرایی شود. اگر چه به طور قطع تا ١٠ روز آینده در ٣١ استان کشور و هر استان یک شهرستان این طرح به اجرا گذاشته می شود.
وی ادامه داد: اکنون ۶٠۵ بیمارستان دولتی و ٣٠٠ بیمارستان خصوصی داریم که بیمه شدگان می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند؛ بر اساس فرآیند این کار بیمه شده به مطب پزشک مراجعه می‌کند و دیگر نیازی به ارائه دفترچه کاغذی بیمه ‏نیست. البته اگر پزشکان تحت پوشش این طرح باشند، این اتفاق می‌افتد؛ زیرا طرح الزام و اجبار ندارد و زمینه‌های تشویقی درنظر‏گرفته شده و اگر پزشکان در این طرح همکاری کنند، پرداختی‌های آنها تا ۹۰ درصد به روز انجام می‌شود.
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: بیمار پس از مراجعه به جای ارائه دفترچه کاغذی بیمه، کدی دریافت می‌کند و ‏متناسب با تجویزی که توسط پزشک برای بیمار انجام می‌شود، وقتی بیمار با استفاده از کدی ‏که به جای دفترچه کاغذی دریافت کرده است، می‌تواند به داروخانه مراجعه کند و نسخه از طریق آی تی در اختیار داروخانه قرار می‌گیرد ‏و دارو را به بیمار ارائه می شود.‏
موهبتی گفت: اجرای این طرح در بخش بستری و بیمارستان‌های دولتی با توجه به اینکه متولی دارد، به مراتب راحت‌تر است. ‏به هر حال برای اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند همکاری مردم و ارائه دهندگان خدمت هستیم و در این زمینه با سازمان نظام ‏پزشکی و انجمن‌های پزشکی صحبت کردیم و با بخش خصوصی نیز هماهنگی‌هایی انجام شده است.‏

* بیمه شدن افراد فاقد بیمه با تصویب آیین نامه ارزیابی وسع

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آیین نامه ارزیابی وسع (استطاعت مالی افراد) به عنوان یکی از نیازهای ما از چند روز قبل توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شد و قرار است دستگاه های اجرایی نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند.
وی تصریح کرد: اگر این آیین نامه تصویب شود، تمام کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند، از خدمات بیمه ای بهره مند خواهند شد و پوشش بیمه اجباری می شود.
موهبتی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی ما این بود که ارزیابی وسع وجود نداشت؛ این آیین نامه این موضوع را هدفمند خواهد کرد و وسع تمام افرادی را که بیمه می شوند، ارزیابی می کند. البته چون دفترچه های بیمه سلامت یک ساله است، هر بار با تمدید دفترچه دوباره ارزیابی وسع افراد انجام خواهد شد. این آیین نامه برای حمایت از افراد نیازمند است.
وی افزود: در این صورت، ارزیابی وسع صورت می‌گیرد و فرآیندی در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که مربوط به وزارت تعاون ‏است، انجام می‌شود. بر این اساس استحقاق سنجی وضعیت درآمد خانوار بررسی می‌شود.‏
موهبتی گفت: بر این اساس افراد جدیدی که مراجعه می‌کنند باید ارزیابی وسع شوند و افراد موجود نیز بررسی خواهند شد. در مورد بیمه ‏سلامت شهری نیز هر سال برای تمدید دفترچه دوباره باید ارزیابی وسع انجام شود. برای روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ‏جمعیت نیز این ارزیابی هر ۲ سال یک بار انجام خواهد شد.‏
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در آیین نامه آمده که وزارت رفاه مکلف است بعد از ابلاغ آیین نامه، امکان دسترسی ‏برخط سازمان بیمه سلامت به این سامانه را فراهم کند. البته مردم ۶ ماه فرصت دارند که خودشان را به صورت اجباری بیمه کنند.‏

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *