خانه / برگزیده / تفاهم نامه ای برای ساخت آزادراه

تفاهم نامه ای برای ساخت آزادراه

به گزارش مهر وطن نیوز،مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: براساس برنامه گسترش شبکه آزادراهی کشور، اکنون یکهزار و ۷۴۵ کیلومتر تفاهم‌نامه برای احداث آزادراه جدید به امضا رسیده است.

 خیرالله خادمی در جلسه ‘نقد و بررسی عملکرد معاونت آزادراه‌ها و نوآوری در روش‌های احداث آزادراه‌ها’ افزود: تفاهم نامه های امضا شده برای احداث آزاد راه، معادل ۷۰ درصد کل آزادراه‌های کشور است.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: اکنون بیشتر جا‌به‌جایی کالا و مسافر از طریق بخش جاده‌ای کشور انجام می‌شود که ۷۵ درصد این جا‌به‌جایی ها از طریق راه های شریانی است.
وی افزود: برپایه آمار ارایه شده گسترش شبکه آزادراهی کشور، علاوه بر اقتصاد ملی، در زمینه کاهش مصرف سوخت نیز مفید است و پیامد کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی سفر را برای هموطنان فراهم می‌کند.

**آسفالت ۱۲۶ کیلومتر آزادراه
براساس این گزارش، معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت آزادراه‌های موجود گفت: اکنون حدود ۲ هزار و ۲۱۷ کیلومتر آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد که ۲ هزار و ۲۱۵ کیلومتر در دست احداث، هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر در دست مطالعه و یکهزار و ۷۴۵ کیلومتر در مرحله امضای تفاهم‌نامه قرار دارد.
سید حسین میرشفیع افزود: پیشرفت فیزیکی یکهزار و ۳۵۰ کیلومتر از آزادراه‌های در دست اجرا، بالای ۲۰ درصد است.
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اضافه کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بود روسازی۵۰۰ کیلومتر از آزادراه‌ها تکمیل و ۲۸۰ کیلومتر نیز به بهره‌برداری برسد.
به گفته وی، اکنون با گذشته ۶ ماه از ابتدای سال با وجود تخصیص نیافتن منابع اعتباری، زیرسازی ۲۱۷ کیلومتر آزاد راه انجام شده و ۱۲۶کیلومتر نیز آسفالت شده است.
میرشفیع استقرار سیستم یکپارچه اخذ عوارض در آزادراه‌ها را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال آزادراه‌های پرتردد کشور تحت پوشش این سیستم الکترونیکی قرار گیرد.
اکنون طول راه های شریانی کشور به ۳۴ هزار کیلومتر رسیده که از این رقم بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه ایجاد شده که ۷۵ درصد ترافیک برون شهری زیر پوشش دارند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *