خانه / برگزیده / از خوردن میوه معجزه گر غافل نشوید
به

از خوردن میوه معجزه گر غافل نشوید

به

«به» میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای پاییزی، گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و گس دارد. ترکیه، چین، ازبکستان، ایران، آرژانتین و برخی کشورهای جنوبی اروپا و جنوب غربی آسیا، از تولید کنندگان عمده آن هستند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه ، درباره خواص میوه «به»، اظهار داشت: بهتر است به را با آب سرد شسته، هسته مرکزی آن را جدا کرده و برش‌های آن را در آب بپزیم. این میوه خواص درمانی زیادی دارد؛ از جمله اینکه می‌توان برای رفع افسردگی، زخم معده و بیماری‌های قلبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از نظر ویتامین‌ها و املاح بسیار قوی است و حاوی ویتامین‌های A, B, C، فیبر، روی، فسفر، کلسیم، مس و آهن است، ادامه داد: از نظر خواص ضدالتهابی، این میوه به دلیل داشتن ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان است، تقریباً می‌تواند ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C بر روی التهابات بدن اثر کرده و آن را درمان می‌کند؛ضمن اینکه برای بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و کبد چرب بسیار مفید است. برای درمان بیماری درماتیک و سیستیت که بیماری‌های پوستی هستند، می‌توان از به استفاده کرد.

صفوی با بیان اینکه به برای افراد دچار آلرژی بسیار مفید است، گفت: به میوه کم‌کالری بوده و هر ۱۰۰ گرم آن ۵۷ کالری دارد و برای افرادی که می‌خواهند معده خود را پر نگه داشته اما چاق نشوند بسیار مطلوب است؛ ضمن اینکه سدیم، کلسترول و چربی اشباع آن نیز بسیار پایین بوده و برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار مفید است.

*کنترل‌کننده فشار و پایین‌آورنده کلسترول خون است

این متخصص تغذیه با بیان اینکه میوه به برای درمان زخم معده که در اثر مصرف برخی مواد غذایی ایجاد می‌شود، مفید بوده و باعث آرامش دستگاه گوارش می‌شود، افزود: به برای درمان بیماری‌های هموروئید، بواسیر، کولیت، اسهال و عفونت‌های روده‌ای نیز مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آن در کودکان مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ ضمن اینکه روند پیری را کاهش داده و برای بیماری‌های مغزی و قلبی مفید است.

این متخصص تغذیه با اشاره به خواص دیگر میوه به، بیان داشت: به برای کسانی که دچار تهوع می‌شوند بسیار مفید بوده و یک میوه ضدویروس است و در ایام سرماخوردگی مصرف آن را توصیه می‌کنیم. کنترل‌کننده فشار خون و پایین‌آورنده کلسترول خون است و به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان، با رادیکال‌های آزاد که برای بدن بسیار مضر بوده و ایجاد سرطان می‌کنند مبارزه می‌کند.

صفوی با اشاره اثرات مثبت میوه به در کاهش فشارهای عصبی، ابراز داشت: به در کاهش استرس، ناراحتی‌های چشم و بیماری‌های کبد بسیار مفید بود؛ ضمن اینکه برای بهبود روند بیماری‌های تنفسی و آسم هم مفید است؛ در نتیجه به مردم توصیه می‌کنیم این میوه را حتما در سبد تغذیه خود قرار دهند.

 

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *