خانه / برگزیده / از خوردن میوه معجزه گر غافل نشوید
به

از خوردن میوه معجزه گر غافل نشوید

به

«به» میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای پاییزی، گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و گس دارد. ترکیه، چین، ازبکستان، ایران، آرژانتین و برخی کشورهای جنوبی اروپا و جنوب غربی آسیا، از تولید کنندگان عمده آن هستند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه ، درباره خواص میوه «به»، اظهار داشت: بهتر است به را با آب سرد شسته، هسته مرکزی آن را جدا کرده و برش‌های آن را در آب بپزیم. این میوه خواص درمانی زیادی دارد؛ از جمله اینکه می‌توان برای رفع افسردگی، زخم معده و بیماری‌های قلبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از نظر ویتامین‌ها و املاح بسیار قوی است و حاوی ویتامین‌های A, B, C، فیبر، روی، فسفر، کلسیم، مس و آهن است، ادامه داد: از نظر خواص ضدالتهابی، این میوه به دلیل داشتن ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان است، تقریباً می‌تواند ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C بر روی التهابات بدن اثر کرده و آن را درمان می‌کند؛ضمن اینکه برای بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و کبد چرب بسیار مفید است. برای درمان بیماری درماتیک و سیستیت که بیماری‌های پوستی هستند، می‌توان از به استفاده کرد.

صفوی با بیان اینکه به برای افراد دچار آلرژی بسیار مفید است، گفت: به میوه کم‌کالری بوده و هر ۱۰۰ گرم آن ۵۷ کالری دارد و برای افرادی که می‌خواهند معده خود را پر نگه داشته اما چاق نشوند بسیار مطلوب است؛ ضمن اینکه سدیم، کلسترول و چربی اشباع آن نیز بسیار پایین بوده و برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار مفید است.

*کنترل‌کننده فشار و پایین‌آورنده کلسترول خون است

این متخصص تغذیه با بیان اینکه میوه به برای درمان زخم معده که در اثر مصرف برخی مواد غذایی ایجاد می‌شود، مفید بوده و باعث آرامش دستگاه گوارش می‌شود، افزود: به برای درمان بیماری‌های هموروئید، بواسیر، کولیت، اسهال و عفونت‌های روده‌ای نیز مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آن در کودکان مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ ضمن اینکه روند پیری را کاهش داده و برای بیماری‌های مغزی و قلبی مفید است.

این متخصص تغذیه با اشاره به خواص دیگر میوه به، بیان داشت: به برای کسانی که دچار تهوع می‌شوند بسیار مفید بوده و یک میوه ضدویروس است و در ایام سرماخوردگی مصرف آن را توصیه می‌کنیم. کنترل‌کننده فشار خون و پایین‌آورنده کلسترول خون است و به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان، با رادیکال‌های آزاد که برای بدن بسیار مضر بوده و ایجاد سرطان می‌کنند مبارزه می‌کند.

صفوی با اشاره اثرات مثبت میوه به در کاهش فشارهای عصبی، ابراز داشت: به در کاهش استرس، ناراحتی‌های چشم و بیماری‌های کبد بسیار مفید بود؛ ضمن اینکه برای بهبود روند بیماری‌های تنفسی و آسم هم مفید است؛ در نتیجه به مردم توصیه می‌کنیم این میوه را حتما در سبد تغذیه خود قرار دهند.

 

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *