خانه / استان ها / ۶۰۰ هزار راس دام علیه تب برفکی و شاربن واکسینه شدند

۶۰۰ هزار راس دام علیه تب برفکی و شاربن واکسینه شدند

ظرف ۹ ماهه نخست سال جاری، ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان نظرآباد استان البرز علیه بیماریهای تب برفکی و شاربن واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مهر وطن نیوز، دکتر عادل میرزاپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد با بیان مطلب بالا افزود: شهرستان نظرآباد داری ۷۵ واحد گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی با ۴۶ هزار و ۵۰۰ راس گاو هلشتاین است.همچنین ۱۴ هزار راس گاو بومی و اصیل در روستاهای این شهرستان به صورت سنتی نگهداری می شوند .البته ناگفته نماند در این شهرستان، دام سبک (گوسفند و بز) وجود دارد.

دکتر میرزاپور اظهار داشت: مرغداریهای این شهرستان نیز در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ فعالند که طی یک دوره مرغ تخم گذار، جمعا ۱٫۸ میلیون عدد تخم مرغ  تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۹۰ هزار راس دام سبک  و سنگین علیه بیماری سل و بروسلوز(تب مالت) که بیماری مشترک بین انسان و دام است،واکسینه شدند تا سلامت مصرف کنندگان به خطر نیفتد.

وی در خاتمه به دامداران شهرستان نظرآباد توصیه کرد: دامداران برای سلامتی دامهایشان، بهتر است مسائل بهداشتی  را رعایت کنند، تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *