خانه / استان ها / کشف ۱٫۸ تن مواد مخدر در سراوان

کشف ۱٫۸ تن مواد مخدر در سراوان

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس،فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف یک تن و ۱۸۱کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان در جنوب شرق این استان خبر داد.

سردار محمد قنبری روز شنبه در این رابطه اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان با کار گسترده اطلاعاتی یک باند قاچاق را که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای تیزرو قصد جابه جایی محموله سنگین مواد افیونی از مناطق مرزی به عمق کشور را داشتند شناسایی کردند.
وی افزود: تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را در حال جابه جایی مواد مخدر با یک دستگاه پژو پارس در یکی از مسیرهای ارتباطی فرعی شناسایی و با علائم هشدار دهنده دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راننده خودرو بدون توجه به هشدار پلیس متواری و سرنشین آن به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کرد.
وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز نیروهای پلیس خودرو حامل مواد مخدر را با قانون به کارگیری سلاح متوقف و قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات متواری شدند.
سردار قنبری اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو ۷۳۸ کیلو و ۶۷۰ گرم تریاک، ۷۷ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین، ۲۶کیلو و ۷۲۵ گرم مرفین، ۳۳۸ کیلو و ۶۷۰ گرم سایر مواد مخدر و ۱۰ تیغه خشاب به همراه ۶۲۹ تیر فشنگ کلاش کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری ۲ تن از اعضای این باند حرفه ای قاچاق در پاک سازی منطقه خاطر نشان کرد: پلیس با اشراف کامل اطلاعاتی و حضور در تمام نقاط سیستان و بلوچستان اجازه نخواهد داد قانون شکنان و قاچاقچیان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.
سیستان و بلوچستان پیشرو ترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *