خانه / برگزیده / کشف گور دسته‌جمعی در غزه
635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه مسوولین فلسطینی خواستار تحقیقات بین‌المللی شدند.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از الجزیره، مقامات فلسطینی پس از کشف یک گور دسته جمعی در غزه که تعداد زیادی از اجساد در حال تجزیه اسرای فلسطینی با چشمان بسته و دستبند در آنجا دفن شده بودند، خواستار تحقیقات بین‌المللی شدند.

بر اساس این گزارش و به گفته منابع فلسطینی دست کم ۳۰ جسد در «کیسه‌های پلاستیکی سیاه» در نزدیکی مدرسه حمد در شمال غزه در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند و مقامات فلسطینی اعلام کردند که سربازان صهیونیستی این غیرنظامیان را «به شیوه اعدام دسته جمعی» قتل عام کرده‌اند.

وزارت امور خارجه فلسطین روز چهارشنبه خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره این قتل عام‌های اسرائیل شد و اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی برای پیدا کردن حقیقت و ابعاد نسل‌کشی باید از غزه بازدید کند.

شاهدان به الجزیره گفتند که شهدا قبل از قرار داده شدن در کیسه‌ها چشمشان بسته شده و در نهایت شکنجه و شهید شده‎‌اند.

‌در همین رابطه یکی از شاهدان به الجزیره گفت: «هنگامی که مشغول تمیز کردن محوطه مدرسه بودیم، با انبوهی از آوار در داخل حیاط مدرسه مواجه شدیم و در نهایت وقتی فهمیدیم ده‌ها جسد زیر این توده از آوار دفن شده‌اند، شوکه شدیم.»

این شاهد افزود: لحظه‌ای که کیسه‌های پلاستیکی سیاه را باز کردیم، اجساد را پیدا کردیم که از قبلاً تجزیه شده بودند و چشم‌ها، پاها و دست‌هایشان بسته شده بودند.

وی در ادامه گفت: «از سرآستین‌های پلاستیکی برا بستن دست‌ها و پاها و از بندهای پارچه‌ای برای دور چشم‌ها و سرشان استفاده شده بود.»

بعد یافتن اجساد این شهدا حماس گفت که سازمان‌های حقوق بشر باید این اتفاقات را «مستند» کنند.

طارق ابوعزوم، خبرنگار الجزیره، از رفح در جنوب غزه گفت: وضعیت و شناسایی این اجساد به خاطر تجزیه شدید بسیار دشوار است.

دیانا بوتو، وکیل حقوق بشر فلسطینی، روز پنجشنبه به الجزیره گفت که این حادثه «دقیقاً دلیل بر ارجاع پرونده نسل‌کشی اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری» است.

بوتو افزود که کشف این گور دسته جمعی «به وضوح یک جنایت جنگی» است و تاکید کرد که این جنایت باید بررسی شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داده است که تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات فلسطینی‌ها و اقدامات منجر به «نسل‌کشی» را در پیش بگیرد.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز اعلام کرد که کشف این گور دسته جمعی شاهدی بر «نسل کشی توسط نیروهای اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه است».

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *