خانه / برگزیده / کرونا،ویروسی برای زمین زدن اقتصاد آسیا 
کرونا ویروس

کرونا،ویروسی برای زمین زدن اقتصاد آسیا 

کرونا ویروس

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، شواهد قوی وجود دارد که کشور چین ، ایران و به طور کلی مردم دنیا در بحث  بیماری « کرونا» وارد یک بازی سیاسی-اقتصادی کثیف شدند .بازی سیاسی و دروغ بزرگی به نام کرونا که به دنبال زمین گیر کردن اقتصاد چین و کشورهای آسیایی است .

بنابر شواهد و قرائن محکم ، موج ترس و تبلیغات گسترده جهانی در مورد ویروس کرونا بیش از آنکه به دلیل کشندگی این ویروس باشد، دلایل اقتصادی و تجاری دارد .

« کرونا ویروس » که از زمان پدیدار شدنش در چین طی ۲ ماه گذشته چند ده هزار تن را آلوده و مبتلا کرده است ، میزان مرگ و میرش در کشور یک میلیارد و نیمی چین کمی بیش از ۲۵۰۰ تن در سراسر جهان ، بسیار بسیار پایین است .

یک پزشک ژاپنی که به عنوان پزشک داوطلب به کشتی تفریحی در چین که افراد آلوده به کرونا در آن بسیار بودند رفته بود گفته است؛ تعداد زیادی از فوتی های بیماری کرونا به خاطر ضعف نبوده ، بلکه به خاطر استرس و وحشت بسیار بالایی بوده است که سیستم ایمنی بدن افراد را از کار می اندازد .

اما هدف رسانه های اروپایی و آمریکایی از ترساندن مردم در بحث ویروس کرونا اهدافی است کاملا اقتصادی تا بدین طریق اقتصاد کشورهای آسیایی به خصوص چین را مختل و زمین گیر کند.

طبق شواهد سازمان CDC آمریکا ( مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ) تعداد کل فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور چین تا به امروز کمی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است آن هم در کشوری که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد ! در حالی که تعداد کشته های آنفلوآنزا در آمریکا با جمعیتی با ۳۳۰ میلیون نفری فقط در سال ۲۰۱۸، ۶۱ هزار نفر بوده است! 

بر اساس گزارش CDC چنین ویروس کشنده و پرسروصدایی در بالاترین آمار، در کل چین و جهان کمی بیش از ۲ هزار کشته داشته است ، ولی باز هم طبق گزارش CDC در کشور ۳۳۰ میلیونی آمریکا چند ده میلیون مبتلا و بین ۱۲ تا ۱۶ هزار مرگ به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا ثبت شده است! 

آیا میدانستید کشته های آنفلوآنزا از هر طیف سنی هستند اما کشته های کرونا، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی فقط یک درصد از افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای ( نظیر بیماران قلبی ، تنفسی، دیابتی کنترل نشده ، بیماران ام اس، بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند و به طور کلی افرادی که از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برند ) را شامل می شود؟

ویروس کرونا هر اندازه که خطرناک باشد ، نافذ تر و خطر آفرین تر از آنفلوآنزا نبوده و نیست . اینکه این ویروس تا این حد توانسته سبب نگرانی شود به این دلیل است که رسانه های جهانی به ویژه شبکه های مجازی از آن پشتیبانی می کنند . 

آیا میدانستید اقتصاد چین آنقدر بزرگ و قوی است که اگر زمین بخورد، علاوه بر باز شدن راه برای غرب بسیاری از اقتصاد های آسیا از جمله ژاپن را به ورشکستگی و نابودی می کشاند؟ 

آیا می دانید با ایجاد ترس و وحشت کاذب از کرونا سعی می شود راههای تنفس اقتصاد ایران بسته شود و جامعه ایران را به لحاظ نگرانی از این ویروس ، دچار هرج و مرج افسارگسیخته کنند؟ 

آیا می دانید که روزگاری نه چندان دور در جبهه جنگ، مردان بی نام و نشان ماسک از صورت خود بر می داشتند و بر صورت کودکان و مردم غیر نظامی می زدند که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند. ولی امروز شاهد آن هستیم که برخی در شرایط نبود نظارت ، ماسک و الکل و محصولات ضد عفونی کننده را از مردم دریغ کرده تا بتوانند به چند برابر قیمت بفروشند؟ 

بدیهی است پرداختن و آسیب شناسی چنین رفتارهایی در شرایط بحرانی باید دغدغه مسئولان و پژوهشگران در اولین فرصت پس از فروکش کردن این بحران ساختگی باشد .ولی به طور قطع در حال حاضر باید با آگاهی دادن به مردم و دور کردن آنها از فضای احساسی و هیجانی مانع از آنی شویم که دشمن ما به دنبال آن است و اینکه ثبات دشمن در بی ثباتی ماست .

الهام نرجه پور

کارشناش ارشد روابط بین الملل

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *