خانه / برگزیده / کاهش دما در اکثر استانهای کشور در هفته آینده
برف

کاهش دما در اکثر استانهای کشور در هفته آینده

برف

ضیاییان، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور گفت: پیش‌بینی کلی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز پنج‌شنبه و جمعه آسمان اغلب مناطق کشور صاف بوده و افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که از بعد از ظهر پنج‌شنبه و طی روز جمعه در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید و افزایش دمای چهار تا هفت درجه‌ای را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش باران و برف آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که روز شنبه با توجه به گسترش و تقویت این سامانه بارشی در بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و در اواخر وقت به صورت پراکنده شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این روز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

ضیاییان با بیان این‌که روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی ادامه دارد، گفت: علاوه بر مناطق یاد شده در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز احتمال بارندگی وجود دارد.

وی با بیان این‌که روز دوشنبه شاهد افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور و بارش برف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بارش باران و برف در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما حدود هشت تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که افت دما در سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان این که برای تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، اما در روز دوشنبه احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *