خانه / برگزیده / پیام خستگی آمریکا، پیروزی را به ایران تقدیم کرد

پیام خستگی آمریکا، پیروزی را به ایران تقدیم کرد

یکی از اندیشکده‎های صهیونیستی آمریکا در یادداشتی انتقاد‎آمیز، تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از سوریه را پیروزی برای ایران تلقی کرد.

به گزارش مهر وطن نیوز، بنیاد دفاع در یادداشتی به نقد تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از سوریه پرداخت و آن ، دستاوردی برای ایران تلقی کرد.

این اندیشکده آمریکایی مدعی شد: خروج از سوریه، کاهش شمار نیروها در افغانستان و زمزمه کاهش نیرو در عراق، سیاست آمریکا در راستای مهار ایران را هزار پاره کرده است. آنهایی که در منطقه از این تصمیم سود خواهند برد عبارتند از: ایران، روسیه، بشار اسد، حزب‌الله لبنان، گروه‌های شیعه عراق و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه. این در حالی است که ضرر این تصمیم به اردن، اسرائیل، سوریه، کردها و همچنین اعراب خلیج فارس می ‌رسد.

این یادداشت می‌افزاید: قبل از اعلام خروج از سوریه، سخنرانی پمپئو و شروط ۱۲ گانه وی خطاب به ایران، حاکی از عزم آمریکا برای اعمال فشار حداکثری علیه این کشور بود.

بنیاد دفاع از دموکراسی همچنین صداقت رئیس جمهوری ترکیه در دوستی با آمریکا را زیر سوال برده و نسبت به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه جنگ با داعش را به اردوغان واگذار کرده، انتقاد کرد.

این اندیشکده نومحافظه کار آمریکایی، تاکید می‌کند، خروج از سوریه، سیاست آمریکا در قبال ایران را تضعیف کرده و پیامی حاکی از ضعف، خستگی  و وادادگی آمریکا صادر می کند. بدیهی است  ادامه این روند موجب می‌شود که کردهای سوریه به ایران و روسیه پناه بیاورند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *