خانه / برگزیده / مجسمه های تهران بیمه می شوند

مجسمه های تهران بیمه می شوند

به گزارش مهر وطن نیوز، برزین ضرغامی در نشست خبری ششمین دو سالانه مجسمه‌های شهری تهران که با هدف تثبیت و ایجاد سازوکار ارتقای کیفی مجسمه‌سازی شهری برگزار می‌شود، گفت: در این دو سالانه زمینه بروز ایده‌ها بدیع و خلاق مبتنی بر غنای فرهنگی ایران، به طور خاص به نیازهای کنونی و در حال توسعه کلانشهر تهران می‌پردازد.

وی در خصوص چگونگی حضور در این دو سالانه گفت: ابتدا ثبت‌نام اولیه کرده، سپس طرح‌های پیشنهادی را ارائه و آثار را تحویل می‌دهد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: هنرمندانی که تحصیلات آکادمی هنری و دانشجویان رشته مجسمه‌سازی باشند و حداقل ۷ سال فعالیت مستمر هنری در زمینه مجسمه‌سازی و برگزاری نمایشگاه انفرادی یا شرکت در ۳ نمایشگاه گروهی و یا راهیابی به یکی از دو سالانه مجسمه‌سازی، حضور در سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، نصب مجسمه‌ شهری و عضویت در انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران یا سایر مجامع هنری مرتبط را داشته باشند به مرحله دوم راه می‌یابند

ضرغامی ادامه داد: هنرمندانی که پس از اعلام نتایج ثبت‌نام اولیه مجاز به ارائه پیشنهاد باشند می‌توانند فایل تصاویر و توضیحات مربوط به طرح پیشنهادی خود را در سایت و صفحه مربوطه بارگذاری کنند. این اطلاعات شامل تصاویر گویا از سه نمای ماکت پیشنهادی، عناوین و توضیحات، تصاویر گویا از سه نمای مختلف زمینه و محیط نصب اثر به همراه آدرس دقیق، یک تصویر مونتاژشده یا کروکی از موقعیت نصب اثر را ارائه کنند.

وی گفت: دبیرخانه دو سالانه پس از توافقات نهایی با هنرمندان ۱۵ طرح منتخب را جهت اجرا در مقیاس شهری به امور قراردادهای سازمان زیباسازی معرفی و هنرمندان منتخب می‌بایست در زمان و مکان تعیین شده طرح خود را اجرا و نصب کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: هیأت داوران پس از بررسی مجسمه‌های نصب شده سه اثر را به عنوان آثار برگزیده دو سالانه ششم تعیین می‌کنند.

به گفته ضرغامی در دو سالانه ششم سلسله نشست‌های پژوهشی و تخصصی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحبنظران به منظور ایجاد فرصت گفت‌وگو در زمینه نقد، تحلیل و بررسی مجسمه‌سازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از نهم آذر ساعت ۱۶ در گالری‌های خیال و آیینه مؤسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود و ساعات بازدید همه روزه از ۱۰ تا ۱۸ به جز ایام تعطیل است. این نمایشگاه تا ۵ دی ماه ادامه دارد.

همچنین ضرغامی در خصوص دزدیده شدن مجسمه‌‌های تهران در سالیان گذشته گفت: این یک اتفاق بود و تمام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام مجسمه‌های تهران را بیمه کرده‌ایم.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص برخی از المان‌ها که بعضا نامفهوم هستند گفت: ۲ هزار مجسمه در تهران ساخته شده است و هر مجسمه کارکرد متفاوتی دارد تلاش ما بر این است که به ضروریات شهر بپردازیم.

ضرغامی گفت: سلیقه‌های مختلف در تهران وجود دارد و باید تنوع و تکثر باشد. منتها باید تلاش کنیم چیزی که طراحی می‌شود مورد حمایت قرار گیرد و همچنین مورد نیاز شهر باشد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *