خانه / اقتصادی / قطعا نمایشگاه فرش دستباف تهران را برگزار می کنیم

قطعا نمایشگاه فرش دستباف تهران را برگزار می کنیم

دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران با تاکید براینکه برپایی نمایشگاه فرش یک فرصت است، گفت: با توجه به اثربخشی نمایشگاه فرش دستباف در رونق تولید و صادرات، قطعا این نمایشگاه را  در تاریخ مقرر برگزار می کنیم.

علی سیف محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر وطن نیوز، ضمن فرصت دانستن برپایی نمایشگاه فرش دستباف تهران گفت:  با توجه به اینکه فرش دستباف ایران پس از نفت دومین کالا  در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته، به مفهوم  استراتژیک بودن این کالا در حیات اقتصاد ایران است.

 وی افزود:  برپایی نمایشگاه فرش دستباف  تهران در شرایط فعلی که از یک سو ما شاهد تحریم های آمریکا هستیم و از سوی دیگر به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، عملا فروش و عرضه داخلی فرش متوقف شده است، به هیچ وجه نباید مورد تردید قرار گیرد.

سیف محمدی با اشاره به اینکه برخی ها مطرح می کنند  که برپایی نمایشگاه فرش با توجه به محدودیت بازدید به واسطه کرونا نمی تواند چندان موفق باشد، اظهار داشت: اگر قرار باشد موفقیت یک نمایشگاه براساس میزان فروش ارزیابی شود، باید بگویم این ارزیابی کاملا اشتباه است. چرا که فلسفه ذاتی نمایشگاه، به نمایش گذاشتن محصولات جدید و موجود است نه فروش آنها.

وی ادامه داد: حتی اگربخواهیم معیار فروش بالا را برای موفقیت یک نمایشگاه در نظر بگیریم باید به خاطر بیاوریم که آیا نمایشگاه سال گذشته و یا نمایشگاه دو سال قبل ، نمایشگاه موفقی بود؟ آیا بخش زیادی  از فرش های عرضه در آن نمایشگاهها به فروش رفت؟ قطعا نه.

به گفته دبیر اتحادیه فرش فروشان تهران، برخلاف دیدگاه برخی ها، اتفاقا نمایشگاه فرش دستباف امسال به دلیل عدم فروش شب عید به خاطر کرونا بسیار موفق تر از نمایشگاههای فرش دستباف سال قبل و حتی دو سال قبل خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی ها دلیل موافق نبودن خود با برپایی نمایشگاه فرش دستباف تهران را نگرانی از گسترش بیماری کرونا و دغدغه های سلامتی مردم بیان می کنند، تصریح کرد: در مورد محدودیت های ناشی از این ویروس، ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم. چنانچه با توجه به داده های اطلاعاتی و تشخیص این ستاد، تهران در وضعیت قرمز قرار گیرد،به طور حتم  تصمیمات ما نیز منطبق با دستورات این ستاد است ولی اگر تهران در وضعیت  زرد  قرار گیرد که بتوان با بکاربستن پروتکل های بهداشتی  ستاد، بهداشت رعایت شود، قطعا نمایشگاه  فرش دستباف تهران را در زمان تعیین شده برگزار می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم تولیدات فرش دستباف را در بزرگ ترین نمایشگاه فرش جهان عرضه کنیم، اظهار داشت: از آنجایی که فرش کالایی است که در شرایط رکود بازار هم تولید انگیزه و تحرک می کند، بنابراین برپایی نمایشگاه فرش تهران فرصتی هم برای تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان است.

وی افزود: معمولا تعدادی از بازدید کنندگان نمایشگاه فرش شامل مصرف کنندگانی می شوند که به محض بازدید، اقدام به خرید می کنند. ولی بخش بزرگتری از بازدید کنندگان کسانی هستند که پس از بازدید، از کالای مورد نظرشان عکس گرفته و برروی آن مطالعه می کنند که  محصول مورد نظرشان در کجاها و با چه دکوراسیونی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این افراد عمدتا طراحان داخلی و دکوراتیوهایی هستند که خریدشان را از بازار فرش چند وقت بعد انجام خواهند داد.

وی ادامه داد:  دسته دیگری از بازدید کنندگان هم صادر کنندگان هستند که با مطالعه و تهیه عکس و ارسال آن به مشتریان خارجی خود، عملا بازاریابی می کنند و زمینه فروش و صدور قالی ایرانی را حتی در شرایط کرونایی به صورت آنلاین و اینترنتی فراهم می کنند.

این فعال بازار فرش ایران، با تاکید بر اینکه نگاه فعالان این صنعت  به نمایشگاه فرش تهران، نگاهی برپایه فروش آنی و یا برنامه ریزی برای فروش در آینده است، اظهار داشت:  از دید اتحادیه فرش فروشان تهران، برگزاری نمایشگاه یک فرصت است و  به هیچ وجه برپایی  این نمایشگاه  موجب خسارت نخواهد شد حتی اگر فروش هم نداشته باشد.

به گفته سیف محمدی فلسفه ذاتی نمایشگاه ارائه و به نمایش گذاشتن محصولات جدید و تولید شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش ملی گفت: از دیگراهداف برپایی نمایشگاههای                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      تخصصی، ایجاد جو روانی مثبت و انگیزه سازی برای رونق تولید و صادرات است. بنابراین عدم برگزاری نمایشگاه به نوعی موجب یاس پراکنی در فضای اقتصادی جامعه می شود که باید از آن جلوگیری کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

درباره الهام نرجه پور

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *