خانه / برگزیده / صدور حکم حسین هدایتی/ شفاف سازی با راه اندازی سامانه تناد

صدور حکم حسین هدایتی/ شفاف سازی با راه اندازی سامانه تناد

به گزارش خبرنگار مهر وطن نیوز ،غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید ؛با تاکید بر نظارت دستگاه قضا بر آرای صادر شده در ارتباط با پرونده های مفاسد اقتصادی، افزود: پرونده حسبن هدایتی در دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیدگی شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده مربوط به حسین هدایتی مورد رسیدگی قرار گرفت و با رای صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، این متهم به جرم اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت کامل در بکارگیری خدمات دولتی و رد مال به مبلغ ۴۸۸ میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد .

اسماعیلی در ارتباط با احکام صادره برای متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده افزود: سید مهدی مولوی نژاد به تحمل ۱۵ سال حبس و محرومیت کامل از مشاغل دولتی و رد مال به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد . همچنین علی اکبر یقینی و مجتبی کیان پیشه به جرم معاونت در اخلال نظام پولی و اقتصادی کشور به ترتیب به ۷ و ۵ سال حبس و محرومیت در مشاغل دولتی محکوم شدند .

وی پیرامون مطالبه به حق اصحاب رسانه درباره انتشار جزئیات احکام صادره در اخلال در نظام اقتصادی گفت: آنچه در تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی آمده ، هرگاه این جرایم با بار مالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان  اتفاق بیافتد باید به انتشار جزئیات آن پرداخته شود .

اسماعیلی تصریح کرد:قوه قضاییه نیز استقبال می کند که حس مطالبه گری از قانون در تمام دستگاههای اجرایی و دولتی وجود داشته باشد و دستگاه قضا نیز همواره در تلاش است تا بر طبق آنجه که  قانون به آن تاکید دارد عمل کند.

سخنگوی قوه قضایه در حاشیه این نشت از بارگذاری سامانه تناد خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه تناد،دادنامه ها در این سامانه بارگذاری می شوند و متخصصین و تحلیلگران با مراجعه به این سامانه می توانند استدلال و مستندات قانونی و تبینی که از صدور دادنامه توسط قضات صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار دهند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *