خانه / استان ها / سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برد

سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برد

به گزارش مهر وطن نیوز،تداوم بارندگی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های غربی موجب بروز مشکلاتی برای مردم این مناطق شده بطوریکه با تشدید بارش ها و طغیان رودخانه ها وضعیت اضطراری در این مناطق حاکم شده است.

موج جدید بارندگی که طی روزهای اخیر وارد استان‌های غربی کشور شده است همچنان فعال است و از روز گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در اکثر استان‌ها نوار غربی کشور شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و این سامانه به مرور استان‌های شمالی و شمال شرق را نیز در برخواهد گرفت.

هم اکنون بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان، همدان، ایلام و کردستان روی داده است که موجب بروز خسارت‌های در بخش‌های مختلف شده است.

تخلیه ساکنان نوار ساحلی رودخانه‌ها، آبگرفتگی شدید شهرها، تعطیلی برخی از ادارات طی روز گذشته و خسارت شدید به واحدهای مسکونی و اداری و تأسیسات زیربنایی و کشته شدن یک نفر در لرستان از جمله خسارت‌های ناشی از سیلاب بوده است. برخی از خبرهای مربوط به سیلاب اخیر را می‌توانید در خبرهای زیر مرور کنید.

اعزام نیروها و تجهیزات شهرداری‌های بزرگ کشور به لرستان

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه سیلاب زندگی مردم لرستان در شهرستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: صبح امروز در استانداری با تمام فرمانداری‌های استان صحبت کردم و گزارش‌هایی که ارائه دادند مبنی بر این بود که بر اوضاع مسلط هستند.

وی، بیان داشت: امیدوارم که تسلط فرمانداران استان به همین گونه بماند و امکاناتی که نیاز دارند تأمین شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کردم که در لرستان بماند، تصریح کرد: همچنین استاندار لرستان و معاون وزیر کشور مأمور شده‌اند که از طرف من با وزیر کشور صحبت کنند که دو تا سه مورد از شهرداری‌های شهرهای بزرگ با تجهیزات خود به کمک استاندار در شهرهایی که نیاز بوده بیایند.

جهانگیری، گفت: لرستان در حال حاضر شرایطی دارد که باید از استان اصفهان و مرکزی نیروهای کمکی با تجهیزات کامل از شهرداری و دستگاه‌های دیگر به دستور وزیر کشور به لرستان بیایند تا به موقع عمل کنیم.

 بخش غربی شهر معمولان به زیر آب رفت / سیل جان یک نفر را گرفت

پلدختر- بخشدار معمولان گفت: سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برد.

سید حبیب الله موسوی با اشاره به اینکه سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برده است، اظهار داشت: پل‌های زورانتل، دمرود افرینه، برگلان سوخته، سرنجه زیودار در جریان سیل تخریب شد.

وی افزود: تمام راه‌های روستایی و عشایری بخش معلولان و همچنین راه اصلی به شهر معمولان قطع است، رودخانه‌های کشکان، مادیان رود و چولهول طغیان کرده و سطح آب نسبت به قبل بالاتر رفته است.

وی از مردم خواست تا شعاع ۱۰۰ متری از بستر و مسیر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به آن نزدیک نشود.

موسوی با تاکید بر اینکه سیل راه‌های ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای بخش معمولان راقطع کرد، گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان از دیروز قطع است.

 رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است

کرمانشاه_ فرماندار شهرستان هرسین گفت: با توجه به اینکه رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است درصدد تخلیه روستاهای اطراف هستیم.

امیر شاه آبادی  از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی و اعضای مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: از دیشب تا کنون شاهد بارش‌های شدید باران در شهرستان هرسین هستیم.

وی افزود: رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است که در نتیجه احتمال آب گرفتگی روستاهای گرگوند و چمبتان وجود دارد.

فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت: در حال حاضر درصدد انتقال تجهیزات لازم شامل بیل مکانیکی و ماشین آلات فنی به روستاهای مذکور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت طغیان رودخانه گاماسیاب مجبور به تخلیه روستاهای اطراف به ویژه روستای چمبتان از وجود سکنه هستیم.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *