خانه / برگزیده / سرکوب قیمت شیر خام ،ضررهای جبران ناپذیری به صنعت دامپروری کشورمی زند
25

سرکوب قیمت شیر خام ،ضررهای جبران ناپذیری به صنعت دامپروری کشورمی زند

یک مقام مسئول با انتقاد از تصمیم دولت برای تعیین نرخ شیرخام بعد از انتخابات، گفت: این سرکوب قیمت، ضررهای جبران ناپذیری به صنعت دامداری کشور وارد می‌کند.

به گزارش مهروطن نیوز، موسی رهنمایی، قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با انتقاد از تصمیم دولت برای موکول شدن نرخ جدید شیرخام به بعد از انتخابات، گفت: قیمت تمام شده تولید شیرخام هم اکنون حدود شش هزار تومان و قیمتی که تشکل‌ها روی آن به توافق رسیده‌اند با ۱۰ درصد سود ۶,۶۶۶ تومان است، قیمت مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی نیز همین حدود است.

وی با اشاره به چند برابر شدن نرخ نهاده‌ها و علوفه دامی افزود: علاوه بر اینکه نرخ مصوب نهاده‌ها افزایش داشته، تمام نهاده مورد نیاز دامداران نیز با نرخ مصوب به دست آنان نمی‌رسد و بخشی از آن را باید از بازار آزاد تأمین کنند.

رهنمایی اضافه کرد: قیمت یونجه امسال به ۵,۰۰۰ تومان رسیده در حالی که در مدت مشابه سال قبل بین ۲۰۰۰ تا ۲,۲۰۰ تومان بوده همچنین قیمت کاه که ارزش غذایی زیادی هم ندارد، سال گذشته ۱,۰۰۰ تومان بوده امسال به حدود ۳,۵۰۰ تومان رسیده و کرایه حمل و نقل و سایر هزینه‌های تولید نیز افزایش سرسام آوری داشته است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *