خانه / برگزیده / سالانه ۹۵۰ هزار شغل باید تعریف شود

سالانه ۹۵۰ هزار شغل باید تعریف شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه اشتغالزایی باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر شاهد نرخ بالای بیکاری در کشور هستیم.
به گزارش مهر وطن نیوز، جمشید تقی‌زاده بعد از ظهر شنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل افزود: براین اساس و به منظور کاهش بیکاری باید سالانه ۹۵۰ شغل جدید در کشور تعریف و محقق شود.

وی تحقق این مهم را در گرو سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به حوزه تولید و اشتغال دانست و تاکید کرد که برای حل معضل بیکاری باید به دنبال ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم که این امر بدون بدون حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان میسر نمی‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به مسئولیت خطیر و سنگین کارآفرینان در این زمینه یادآور شد: البته این مسئولیت با مشارکت و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های آنها از سرمایه‌گذاران تکمیل می شود.

وی نقش بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی و بویژه اشتغالزایی بسیار تاثیرگذار خواند و بیان داشت: دولت در راستای رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغال وظیفه سیاست‌گذاری داشته و در این میان جمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در اولویت قرار دارد.

تقی‌زاده در عین حال با اشاره به علاقمندی صندوق بازنشستگی برای سرمایه گذاری در اردبیل تصریح کرد: در صورت حل مشکل زمین مورد نیاز این صندوق برای احداث دهکده سلامت در شهرستان سرعین آمادگی دارد.

وی همچنین از احداث مجموعه خانه امید در اردبیل خبر داد و یادآور شد: این مرکز با همکاری شهرداری اردبیل و در آینده ای نزدیک احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *