خانه / استان ها / ساخت درهای حرم امامزاده سید محمد(ع) توسط هنرمندان ایرانی

ساخت درهای حرم امامزاده سید محمد(ع) توسط هنرمندان ایرانی

درهای حرم مطهر امام زاده سید محمد(ع) با کمکهای مردمی استان البرز و شهرستان نظرآباد در ستاد باسازی عتبات عالیات این شهرستان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر وطن نیوز، «سید محمد» (ع) عموی آقا امام زمان (عج) و فرزند ارشد امام هادی (ع) است که مرقد مطهر این امامزاده بزرگوار در ۵۰ کیلومتری سامرا،شهر بلد عراق واقع شده است. این درها که توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده از صفر تا صد آن با کمکهای مردمی بوده و به هیچ وجه از بودجه دولت و بیت المال استفاده نشده است.

سید رحمان حسینی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نظرآباد در این باره گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ، ستادهای بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور به هیچ وجه اجازه ندارند از بودجه دولت و بیت المال در جهت باسازی – ساخت ضریح و غیره عتاب مقدسه استفاده کنند .بنابراین تمام هزینه های ساخت ضریح و باسازی و غیره عتاب مقدسه از محل هدایا و نذورات مردمی تامین می گردد.

وی گفت: ظرف ۱۶ سال فعالیت این ستاد جمعاً ۲۰۰ پروژه در اماکن مقدسه کشور عراق از جمله آب رسانی حرم حضرت علی (ع) ، ساخت صحن عظیم حضرت فاطمه زهرا (س) ، توسعه حرم امام حسین (ع) ساخت و طلا کاری گنبد امامین جوادین (ع) و …صورت گرفته است .

مسئول ستاد باسازی عتبات عالیات شهرستان نظرآباد افزود: استان البرز در اربعین حسینی هر سال ۲۰ هزار نفر را در کشور عراق اسکان داده و روزانه ۴۵ هزار نفر صبحانه – ناهار و شام می دهد . هزینه این پذیرایی تماماً از نذورات و هدایای مردمی انجام می شود که مردم شهرستان نظرآباد این افتخار را پیدا کرده اند هرسال مخارج یک هزار نفر از زائران اربعین حسینی را تامین کنند .

 

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *