خانه / بانک و بیمه / رونمایی از ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی

رونمایی از ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی

نخستین نسخه نسل تازه ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی در حالی رونمایی شد که به گفته رییس کل بانک مرکزی، «از این پس بتدریج همه اسکناس های بانک مرکزی بر مبنای مشخصه های امنیتی جدید تولید می شود».
به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از تارنمای بانک مرکزی، آیین رونمایی با حضور وزیر اموراقتصادی و دارایی و همچنین رییس کل بانک مرکزی در سازمان تولید اسکناس و مسکوک برگزار شد.
رییس کل بانک مرکزی در حاشیه این آیین اعلام کرد: با وجود مشخصه های امنیتی، ایران چک های جدید در بالاترین سطح بین المللی از نظر مشخصه های امنیتی است.
وزیر اموراقتصادی و دارایی نیز گفت: امروز سندی رونمایی شد که بیانگر امید به آینده ایران با تکیه بر داشته های کشور است و نشان از عزمِ جزمِ بانک مرکزی برای کمک به اقتصاد ایران در جایگاهی متناسب با ارزش های این مرز و بوم دارد.
فرهاد دژپسند افزود: یکی از دستگاه های اجرایی که می تواند زمینه ساز دستیابی به این هدف بزرگ باشد بانک مرکزی است و تلاش های مدیریت جدید این بانک، برای بازگرداندن ارزش پول ایران، نشان از برنامه و همت بالا دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با رشد تولید و توسعه اقتصادی و تلاش های بانک مرکزی در مدیریت بازار پول و ارز، ارزش پول ملی بیش از پیش تقویت شود.

** رصد همه عوامل اختلال زا در بازار پول و ارز

دژپسند گفت: تحولات اخیر بانک مرکزی بیانگر این نکته است که همه عوامل اختلال زا را زیر نظر دارد و در شرایط بحران برنامه ریزی و واکنش مناسبی از خود نشان می دهد.
اسکناس جدید ۵۰۰ هزار ریالی با فناوری پیچیده ای تولید شده امکان جعل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
این فناوری در سال ۲۰۱۳ روی اسکناس یورو اعمال شد و پس از آن کشورهای معدودی موفق به انتقال دانش فنی، خط تولید و بهره برداری از این ویژگی امنیتی بر روی اسکناس های خود شده اند.
نوار درخشان، چاپ نوری – مغناطیسی متغیر، نخ امنیتی با قابلیت تغییر رنگ از مختصات ایران چک جدید است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *