خانه / برگزیده / رفع مشکل رومینگ در ۱۸ استان کشور

رفع مشکل رومینگ در ۱۸ استان کشور

به گزارش مهر وطن نیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل رومینگ در ۱۸ استان کشور رفع شد، برای مثال در استان فارس ۵۵۰ کیلومتر زیر پوشش این خدمات قرار گرفت؛ هرچند ۲۰ کیلومتر از جاده ارتباطی این استان به بوشهر هنوز پوشش ندارد.

 «مهرداد ترابیان» در جلسه تکمیل پوشش رومینگ تلفن همراه استان ها افزود: در استان سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۴۰۰ کیلومتری مسیر دسترسی روبروییم که همین موضوع، ایجاد پوشش ارتباطی را با مشکل روبرو کرده است.
وی یادآوری کرد بودجه اپراتورها از محل طرح توسعه فضای دولت الکترونیک و ارایه خدمات الکترونیکی در روستا‌ها (موسوم به یو.اس.او) تقسیم بندی شده است و افزود: به هر اپراتور ۲۰ منطقه با پوشش زیر ۵۰درصدی اختصاص یافته است که اولویت، روستاهای بالای ۶۰ خانوار است.
ترابیان با اشاره به کمبود اعتبار در برخی استان ها برای نصب تلفن خانگی، بر توجه به طرح هادی روستایی در مکانیابی سایت ها تاکید کرد و گفت: هزینه تاسیس سایت ها زیاد است و باید به موضوع وجود جاده های دسترسی و هزینه برق‌رسانی آن نیز توجه شود.
این مسوول افزود: بعضی استان ها برای برپایی شبکه، به تامین برق نیازمندند که با توجه به صعب العبور بودن مناطق، برق رسانی در این نقطه ها به سختی و با اعتبار زیاد صورت می گیرد، بنابراین توجه به تراکم جمعیت در این زمینه بسیار مهم است.

** وعده ای برای خرداد آینده

مدیرکل امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات و همراه اول تا پایان خردادماه سال آینده سیستم اینترنت رسانی بی سیم «دبلیو.ال.ال» در برخی روستاها را به شبکه نسل های دو، سه و چهار ارتقا می دهند.
به گفته وی، اکنون برای هزینه کرد در طرح یو.اس.او مانعی وجود ندارد؛ زیرا با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به بخش خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات تزریق می شود.
ترابیان به پیشرفت ایجاد سایت های تلفن همراه در استان ها بر پایه طرح «همت» اشاره کرد که هنوز برای نصب ۱۰ سایت در برخی استان ها مشکلاتی وجود دارد.
برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۹ اجرای پروژه تامین تلفن ثابت خانگی در ۵۵۰ روستای محروم دارای بیش از ۲۰ خانوار از طریق مناقصه دو مرحله‌ای به بخش خصوصی واگذار و کنسرسیوم فن‌آوا به عنوان نخستین مجری در سطح کشور انتخاب شد.
بودجه پروژه در مرحله نخست ۶۲۲ میلیارد ریال و در مرحله دوم (با افزایش ۲۵ درصد ارزش قرار‌داد) حدود ۱۵۵ میلیارد ریال تعیین شد که در مجموع ۷۷۷ میلیارد ریال می شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *