خانه / استان ها / حبس و جزای نقدی برای زنان بدون حجاب در معابر
حبس و جزای نقدی برای زنان بدون حجاب

حبس و جزای نقدی برای زنان بدون حجاب در معابر

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از ایسنا سردار سلیمان ملک‌زاده درخصوص انتشار خبری در رسانه‌ها با عنوان “قانون حجاب را کامل اجرا کنید، اگر می توانید” اینگونه شرح داد؛

در خبر منتشر شده به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اشاره و نوشته شده “این تبصره مربوط به حجاب شرعی است که ربطی به داشتن و نداشتن روسری ندارد. بر اساس آن بیرون بودن مو نیز اشکال دارد برای دختران ۹ سال و بیشتر هم باید اجرا شود اگر می توانید اجرا کنید و اگر نمی توان اجرا کرد پس اصلاح کنید ….”.

این در حالی است که در تبصره ماده ۶۳۸، قانون گذارعنوان کرده زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰روز تا ۲ ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شوند.

وی ادامه داد: در نهایت بر اساس شرایط مجرم و تصمیم محاکم قضائی، مجرم به یکی از این دو مجازات محکوم می شود.

ملک‌زاده با تاکید بر حبس و جزای نقدی برای زنان بدون حجاب افزود: امروز نیروی انتظامی نه با بدحجابی بلکه با بی حجابی برخورد می کند.

طرح ناظر

وی ادامه داد: طرح «ناظر» در برخورد با زنان بدون حجاب در وسایل نقلیه با هماهنگی مراجع قضائی و در پی مطالبات مردمی آحاد جامعه خصوصا خانواده های معظم شهدا کلید زده شده.

چنانچه رانندگان یا سرنشینان یک خودرو کشف حجاب کرده باشند در ابتدا برای آن‌ها پیامک ارسال می شود تا به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند.

ملک زاده در ادامه گفت: پس از مراجعه افراد ما موظف به بررسی هستیم چراکه ممکن است فرد تعمدا چنین کاری نکرده باشد.

اما در برخی مواقع فرد متجری به این موضوع است؛که توسط پلیس پیگیری می شود و تعهدات لازم را از افراد می گیرد. در صورت تکرار بی حجابی در معابر،فرد برای تصمیم گیری به مراجع قضائی معرفی می شود.

وی همچنین ادامه داد: اگر فرد پس از چند مرتبه ارسال پیامک به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکرد ما نیز با هماهنگی دستگاه قضائی اجازه داریم که خودروی فرد را توقیف کنیم .

ملک زاده گفت: امروز موضوع بدحجابی نه فقط یک رفتار شخصی بلکه یک رویکرد سیاسی برای دشمنان است.

گشت ارشاد هم در سطح جامعه با افرادی که در معابر عمومی اقدام به جرم بی حجابی می کنند قطعا برخورد می کند.

جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا تاکید کرد: با اجرای طرح ناظر و مقابله با افرادی که در خودروها کشف حجاب می کنند خوشبختانه این موضوع کاهش چشمگیری داشته است .

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *