خانه / استان ها / حال اورژانس بیمارستان نمازی شیراز خوب نیست !

حال اورژانس بیمارستان نمازی شیراز خوب نیست !

 عصر یک روز بهاری برای ملاقات یک بیمار در اورژانس بیمارستان نمازی شیراز راهی این بیمارستان شدم .فضای بیرون بیمارستان آنچنان با نشاط و مملو از عطر خوش درختان بهار نارنج بود که روح آدمی را تازه می کرد.

به ساختمان اورژانس که رسیدم ، جمعیت کثیری از همراهان بیماران را دیدم که با چهر ه های خسته و سراسر اضطراب و نگرانی پشت درب های بسته اورژانس به انتظار نشسته اند. برای ملاقات بیمارم به طبقه دوم که بخش اورژانس بود رفتم و وقتی وارد راهرو های پرازدحام و اتاق های مملو از بیمار شدم فراموش کردم که در یکی از شهر های ایران که قطب پزشکی کشور به شمار میرود هستم و متعجب به اطرافم خیره شده بودم…

از خود پرسیدم مگر می شود اورژانس بیمارستان نمازی که بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در جنوب کشور محسوب می شود و سالانه به حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بیمار بستری خدمات درمانی ارائه می دهد اینچنین باشد !؟

این بیمارستان دارای ۴ بخش اورژانس شامل اسکرین و تریاژ، درمان حاد دو الف ، درمان حاد دو ب (اورژانس قلب) ، ارزیابی و درمان بالینی ، ICU اورژانس ، اورژانس کودکان، اورژانس نوزادان می باشد ، اما به نظر می رسد با وجود سیل عظیم مراجعه بیماران از سراسر ایران و حتی دیگر کشورها توان ارائه خدمات درمانی منظم و مجهز را هنوز ندارد؛ این را به سهولت از اتاق های ۱۰ الی ۱۵ نفره بستری و راهروهایی که به دلیل عدم فضا برای گذاشتن تخت بیمار در اتاق، جایی برای اسکان بیماران و همراهان آنها شده اند می توان فهمید.

هر چقدر هم کادر زحمت کش بخش اورژانس تلاش برای ارائه خدمات درمانی کنند، باز هم بی نظمی و کمبود فضا برای مستقر کردن به موقع و رسیدگی مطلوب به بیمار نمی گذارد آلام بیمار تسکین یابد و عملکرد پرسنل همواره با کاستی هایی مواجهه می شود.

فراهم آوردن سازوکارهایی برای ایجاد امکانات لازم برای هر چه بهتر شدن خدمات درمانی این بیمارستان از سوی مسئولین ذیربط نه تنها کمک به ارتقای جایگاه پزشکی کشور می کند بلکه شهرت بیمارستان فوق تخصصی نمازی را در داخل و خارج افزون خواهد کرد و همواره کلان شهر شیراز در کنار داشتن سومین حرم اهل بیت احمد بن موسی کاظم (ع) در دل خود ، به داشتن بیمارستانی مجهز در ارائه خدمات به بیماران نیز به خود ببالد.

بر اساس این گزارش ،بیمارستان نمازی اولین دارندۀ سیستم مدارک پزشکی به شکل امروزی در کشور است. همچنین اولین مرکز درمانی است که عمل پیوند عضو در آن انجام شده است. اعمال جراحی پیوند کلیه، کبد، پانکراس و قلب و پیوند مغز استخوان در این بیمارستان انجام می شود. از دیگر خدمات بیمارستان نمازی، می توان به اعمال جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال، پلاستیک، اشاره کرد.

همچنین مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان نمازی، بزرگ ترین بخش ارائه کننده خدمات در این حوزه است که استان های هم جوار را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

رعنا رامندیان

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *