خانه / برگزیده / تولید روزانه علوفه تازه با دستگاه دانش بنیان
00

تولید روزانه علوفه تازه با دستگاه دانش بنیان

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان دستگاه‌هایی را برای کشت پیاده‌سازی کردند که استفاده از آن‌ها، برداشت روزانه علوفه تازه برای دامداری‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از ایسنا،احسان شکرانی  مدیر اجرایی این شرکت‌ دانش‌بنیان ، اتاق‌های کشت را از دستاوردهای فناورانه این شرکت دانست و گفت: این دستگاه قادر است به صورت اتوماتیک علوفه‌های روزانه دامداری‌ها را به صورت تازه با ظرفیت کشت روزانه یک تا ۱۰ تن تولید کند. این ظرفیت قابل افزایش است.

وی ادامه داد: فرآیند تولید علوفه در این دستگاه به این صورت است که بذر خشک به دستگاه وارد می‌شود و دستگاه در زمان مشخص بهترین شرایط از نظر دما، نور و آبیاری را به صورت اتوماتیک برای رشد بذر مهیا می‌کند تا رشد بذور تسریع یابد.

شکرانی، رویش بذر در این دستگاه را ۷ روزه دانست و یادآور شد: دوره رشد بذور به طور طبیعی ۱۵ تا ۲۰ روز است ولی در این دستگاه ۷ روزه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر اجرایی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: مفهوم برداشت روزانه از این دستگاه آن است که در سیکل هفته‌ای، اقدام به قرار دادن بذور در دستگاه می‌شود؛ به این معنی که در طی ۷ روز بذرها در دستگاه قرار داده می‌شوند و از روز هفتم به بعد به تدریج بذرها قابل برداشت می‌شوند. با برداشت هر بخش از محصول، بذر جدیدی در دستگاه قرار داده می‌شود. به این ترتیب امکان برداشت روزانه از این دستگاه فراهم می‌شود.

شکرانی خاطر نشان کرد: از این اتاق کشت علاوه بر کشت بذر علوفه می‌توان برای تولید نشاء برنج و حتی برای تولید میکروگرین‌ها (سبزی‌های در مقیاس کوچک) استفاده کرد.

وی تاکید کرد: از دیگر قابلیت‌های این دستگاه آن است که متناسب با هر نوع بذری، شرایط بهینه را فراهم می‌کند؛ به عنوان نمونه گندم در زمان جوانه‌زنی، گرمای زیادی تولید می‌کند که در این دستگاه دما در زمان جوانه‌زنی گندم، کاهش می‌یابد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *