خانه / استان ها / تقسیم اراضی در بخش کشاورزی امنیت غذایی را به خطر می اندازد/ لزوم مقابله جدی با پدیده خرد شدن اراضی کشاورزی
موسوی

تقسیم اراضی در بخش کشاورزی امنیت غذایی را به خطر می اندازد/ لزوم مقابله جدی با پدیده خرد شدن اراضی کشاورزی

مهندس سید مجید موسوی درباره جلوگیری از پدیده خرد شدن و پراکندگی اراضی کشاورزی در استان البرز که  گفت:خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از عواملی است که بهره وری در بخش کشاورزی را پائین آورده و باعث می شود کشاورزی در این زمینها اقتصادی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، مهندس موسوی افزود : ما ایجاد توسعه پایدار در بخش کشاورزی و امنیت غذایی را از وظایف اصلی خود می دانیم و لذا خرد شدن اراضی کشاورزی که از موانع و مشکلات در تحقق این وظیفه هست را باید به جد دنبال نمائیم و با افراد سودجو و فرصت طلب که موجبات تقسیم اراضی یکپارچه و تغییر کاربری این اراضی می شوند برخورد می شود.

ایشان بیان نمود با توجه به قوانین و دستورالعملهای وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم با تدابیر تشویقی که در نظر گرفته شده است بتوانیم با تجمیع و یکپارچه سازی اراضی خرد شده ، این نعمت خدادادی را دوباره به چرخه تولید برگردانیم.

وی عنوان نمود: اعطای تسهیلات ، مشوق ها و معافیت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی، صدورسند مالکیت رسمی، پرداخت یارانه در جهت اجرای عملیات زیربنایی آب و خاک ، سامانه های نوین آبیاری و عملیات تسطیح اراضی، اعطای یارانه نهاده های تولید و ماشین آلات کشاورزی به افراد معرفی شده از سوی کارگروه های استانی و شهرستانی از جمله موارد تشویقی در جهت یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است که در اولویت برنامه های اجرایی سازمان خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد از مروجین بخش کشاورزی استان خواست با ترویج این فرهنگ در بین کشاورزان منطقه و آگاهی دادن به آنها در خصوص بهره وری بالای اراضی کشاورزی یکپاچه سازی شده بر این امر همت گمارند.

همچنین تشکیل تعاونی های کشت و صنعت جدید و حفظ و تقویت تعاونی های موجود بخش کشاورزی در استان ، اجرای امور رفع تداخلات در کوتاهترین زمان ممکن و پرداخت تسهیلات یارانه ای کم بهره به بهره برداران و مالکین اراضی کشاورزی خرد متقاضی تجمیع و یکپارچه سازی با کمترین میزان کارمزد نیز ضرورت دارد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *