خانه / برگزیده / تسریع ترخیص «شیرخشک» و داروها از گمرک کشور

تسریع ترخیص «شیرخشک» و داروها از گمرک کشور

به گزارش مهر وطن نیوز، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سرعت ترخیص مواد در شهریور ماه افزایش یافته و بسیاری از اقلام نظیر شیرخشک معمولی، رژیمی و متابولیک از گمرک آزاد شد البته سرعت ترخیص دارو آنگونه که ما انتظار داریم نیست.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سرعت زمان ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی از گمرک کشور توضیح داد: این روند نسبت به قبل سرعت بیشتری به خود گرفته است ولی همچنان برخی مقوله‌ها مثل مواد اولیه و مواد بسته‌بندی سرعتی که ما انتظار داشتیم را ندارند ولی نسبت به گذشته رسوب مواد در گمرک کمتر شده است. سرعت ترخیص مواد در شهریور ماه افزایش یافت و بسیاری از اقلام نظیر شیرخشک معمولی، رژیمی و متابولیک از گمرک آزاد شد البته سرعت ترخیص دارو آنگونه که ما انتظار داریم نیست.

جهانپور افزود: ما معتقدیم با توجه به مصوبات دولت و تفاهم نامه که بین وزارت بهداشت و وزارت اقتصاد امضا شد، فرآیند ترخیص همه مقوله‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: به طور کلی ۱٫۸ میلیارد دلار از مجموع ۳٫۵ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شد و قسمت اعظمی از آن گشایش اعتبار شد و برخی از اقلام وارد شد و برخی دیگر نیز ترخیص شد.

وی ادامه داد:هرچند برخی از شرکت‌ها مدتی است که وجه ریالیشان بلوکه شده و وارداتی که از قبل انجام داده بودند در گمرک مانده است. به خصوص برخی از اقلام که مربوط به داروهای خاص و بسته بندی‌های خاص می‌شود بدین گونه هنوز ترخیص نشده‌اند و ما معتقدیم با تفاهم نامه آنها هم قابل ترخیص هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این تفاهم نامه در مرداد ماه بین چهار حوزه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت نیرو و گمرکات جمهوری اسلامی ایران امضا شده است.

در آخر جهانپور تصریح کرد: امیدواریم بر اساس این تفاهم‌نامه سایر اقلام مورد نیاز بیماران هرچه سریع‌تر از گمرک خارج شوند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *