خانه / برگزیده / تخلیه چندین ساختمان دولتی در آمریکا پس از تهدید به بمب‌گذاری
258

تخلیه چندین ساختمان دولتی در آمریکا پس از تهدید به بمب‌گذاری

ارسال گسترده چندین ایمیل تهدید به بمبگذاری برای شماری از مقامات آمریکایی، به تخلیه تعدادی از ساختمان های دولتی در این کشور منجر شد.

به گزارش  مهروطن نیوز به نقل از راشاتودی، براساس اعلام مقامات امنیتی آمریکا، پس از ارسال چندین ایمیل با محتوای تهدید به بمبگذاری برای مقامات چندین ایالت این کشور، تعداد زیادی از ساختمان های دولتی در ایالات مختلف آمریکا تخلیه و فعالیت های دولتی مختل شد.

این تهدیدها در ادامه زنجیره ای از مزاحمت های تلفنی برای پلیس و گزارش های جعلی درباره وقوع تیراندازی در منازل شخصیت های برجسته آمریکا رخ داده است. شماری از مقامات آمریکایی طی هفه گذشته تماس های تهدیدآمیزی دریافت کردند و مشخص شد که همگی جعلی بودند. از جمله آنها می توان به هدف گرفتن جرج سوروس، میلیاردر آمریکایی اشاره کرد.

در ایمیل های تهدیدآمیزی که صبح دیروز ارسال شد، نویسنده ناشناس مدعی شد که «چندین بمب را در ساختمان شما کار گذاشته ام. این بمب ها به خوبی در مکان های مختلف و غیرقابل ردیابی کار گذاشته شده و چندساعت دیگر منفجر خواهند شد.» گفته می شود ایمیلی با مضمون مشابه برای دست کم ۲۳ ساختمان دولتی در ایالات مختلف آمریکا ارسال شد.

از جمله ایالت هایی که مقامات آن چنین ایمیلی را دریافت کردند می توان به کنتاکی، میسیسیپی، جورجیا، کنتیکت، میشیگان، مینه سوتا، آلاسکا، هاوایی و چند ایالت دیگر اشاره کرد. چندین ساختمان دولتی بعد از دریافت این ایمیل تخلیه شدند اما در جستجوهای پلیس، هیچ گزارشی درباره کشف ماده منفجره یا اشیای مشکوک مخابره نشده است.

گیب استرلینگ، مقام ارشد دفتر وزارت امور داخلی ایالت جورجیا در شبکه اجتماعی ایکس از احتمال وجود «عوامل فتنه انگیز برای کاشتن نفاق در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴» خبر داد و از شهروندان آمریکایی خواست تا اجازه «تشدید تنش» را ندهند

پس از این حادثه، اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف بی آی) با «حقه» خواندن این ایمیل ها، دلیل جدی گرفتن آنها را «به خطر افتادن جان انسان های بیگناه» اعلام و تایید کرد که تاکنون «هیچ اطلاعاتی که نشان دهد این تهدیدها موثق و جدی هستند، دریافت نکرده است و همچنان به تحقیقات ادامه خواهد داد.»

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *