خانه / اقتصادی / تجهیز نمایشگاه بین المللی تهران به تونل ضدعفونی

تجهیز نمایشگاه بین المللی تهران به تونل ضدعفونی

برای نخستین بار در کشور، تمامی مبادی ورودی و خروجی نمایشگاه بین المللی تهران مجهز به تونل های ضدعفونی ویژه مبارزه با ویروس کرونا، شد.

دکتر بهمن حسین زاده  در گفتگو با خبرنگار مهر وطن نیوز و در حاشیه مراسم رونمایی از تونل های ضدعفونی که قرار است برای نخستین بار در محل نمایشگاه بین المللی تهران مورد استفاده گسترده قرار گیرد، گفت: از آنجایی ایران در امر پیشگیری ومبارزه با شیوع ویروس کرونا چه در بخش کنترل اجتماعی و چه در زمینه تولید محصولات بهداشتی، پزشکی و ضدعفونی مدیریت بسیار خوبی ارائه داده است، بنابراین در تلاش هستیم که با برپایی نمایشگاه بین المللی جهش تولید و دستاوردهای مقابله با ویروس کرونا، توانمندیهای ملی که ماحصل تلاش جوانان خلاق، متخصصین و شرکت های دانش بنیان ایرانی است را در معرض دید همگان قرار دهیم.

 وی افزود: قطع به یقین برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی، بازار یابی و صادرات  انواع محصولات  ایرانی مرتبط در امرمبارزه  با بیماری کرونا می باشد.

حسین زاده با اشاره به اینکه  شرکت های دانش بنیان، جوانان خلاق و متخصصین داخلی  در تولید انواع محصولات بهداشتی، ضدعفونی و پزشکی در شرایط کرونایی بسیار موفق عمل کردند، اظهار داشت: امروز کیفیت و کمیت محصولات تولیدی ایران به اندازه ای بالاست که می توان این کالاها را صادر کرد. به همین دلیل  بازدید حضوری از نمایشگاه  جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا، تنها اختصاص به مسئولین کشوری، سفرای کشورهای خارجی و متخصصین داخلی و خارجی دارد.

وی ادامه داد: اساسا هدف از پرپایی این نمایشگاه  معرفی و بازار یابی محصولات ایرانی برای آن دسته از کشورهایی است که علاقمند به خرید و واردات این کالاها از ایران هستند.

   به گفته این مقام مسئول تمهیداتی اندیشیده شده که به موجب  آن امکان بازدید مجازی از طریق  برخی کانال های تلویزیونی و شبکه های مجازی برای مردم عادی نیز فراهم شود ولی بر اساس شیوه نامه های بهداشتی مصوب، هیچ بازدیدی به صورت حضوری برای عموم وجود ندارد.

وی در مورد استقرار تونل های ضدعفونی که قرار است برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی تهران مورد استفاده قرار گیرد، نیز گفت:  این تونل ها که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی با کیفیت بالا ساخته شده،  قرار است در تمام ورودی های نمایشگاه و نیز مبادی ورودی و خروجی سالن هایی که نمایشگاه در آن برگزار می شود قرار گیرند.

گفتنی است تونل های ضد عفونی  با پوشش قرار دادن تمام اعضای بدن فرد، به گونه ای تعبیه شده که با پاشش مواد ضدعفونی، هرگونه آلودگی را از سطح لباس  و کفش افراد پاک کرده و می زداید.

 

درباره الهام نرجه پور

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *