خانه / برگزیده / بیگاری گرفتن از زنان کم سواد با دستمزد پایین

بیگاری گرفتن از زنان کم سواد با دستمزد پایین

به گزارش مهر وطن نیوز، حمید کلانتری پیش از این از تاسیس تعاونی زنان دستفروش به منظور ساماندهی بر وضعیت فعالیت زنان دستفروش بی سرپرست و یا بدسرپرست خبر داده بود تا آنها با تشکیل این تعاونی بتوانند به شکل منظم و قاعده مندی فعالیت اقتصادی کرده و امرار معاش کنند.
وی اظهار داشت: ایده تشکیل تعاونی زنان دستفروش می تواند مشکلات اجتماعی را برطرف کرده و معضل بیکاری زنان بی سرپرست و بدسرپرست را نیز از میان بردارد.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تشکیل تعاونی زنان دستفروش نیازمند همراهی تشکل های مردم نهاد و اجتماعی است.
کلانتری ادامه داد: با توجه به اینکه زنان کم سواد و بی سواد با قوانین کار آشنایی ندارند، به طور معمول از طریق عده ای سودجو با حقوق و دستمزد بسیار پایین به بیگاری گرفته می شوند.
وی افزود: بر این اساس می توان گفت که زنان کم سواد، بی سواد، روستایی و همچنین بدسرپرست و بی سرپرست برای تامین معاش و یافتن شغلی که بتوانند از طریق آن امرارمعاش کنند، مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: بدون تردید باید از ظرفیت تعاونی ها برای مقابله با حل معضل بیکاری زنان بدسرپرست و بی سرپرستی که اقدام به دستفروشی می کنند، بهره کافی برد.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای تشکیل تعاونی زنان دستفروش لازم است تا تشکل های مردم نهاد وارد عمل شوند تا ما اقدامات حمایتی از آنها را به عمل بیاوریم.

برپایه آمار سازمان بهزیستی کشور، در مجموع ۲۱میلیون خانوار در کشور وجود دارد که از این میان ١٢ درصد زنان سرپرست خانوار هستند اما بیش از ٧٠ درصد زنان سرپرست خانوار در کشور شغل مناسبی ندارند.
همچنین بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *