خانه / برگزیده / بارش پراکنده برف و باران در مناطق مختلف کشور تا دوشنبه
325

بارش پراکنده برف و باران در مناطق مختلف کشور تا دوشنبه

325

کبری رفیعی افزود: امروز در نیمه شرقی کشور آسمان صاف و آرام است اما به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور بارش در این نواحی آغاز می شود، امروز فعالیت این سامانه به تمام نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و استان های قزوین، البرز و تهران و برخی مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور گسترش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و شمال خوزستان بارش باران شدت خواهد داشت و به صورت باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود، یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم داشته و به مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می یابد، در شمال در شمال غرب و سواحل شمالی کشور نیز بارش های پراکنده رخ می‌دهد و در جنوب ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه این سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود و در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، سه شنبه این سامانه در نوار شمالی کشور فعال است.

به گفته وی اواخر وقت جمعه تا ظهر شنبه در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

تهران ابری گاهی وزش باد

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی ورزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز تهران ۱۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ درجه بالای صفر خواهد شد.

رفیعی گفت: بندرعباس با دمای ۲۹ درجه بالای صفر و بجنورد دو درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *