خانه / استان ها / اقدام موثر علیه بیماری های مشترک انسان و دام با واکسیناسیون دام

اقدام موثر علیه بیماری های مشترک انسان و دام با واکسیناسیون دام

ظرف ۱۲ ماه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین (گوسفندو گاو) شهرستان نظرآباد علیه بیماری های مشترک انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مهر وطن نیوز ، واکسیناسیون دامها علیه سل- تب مالت- سیاه زخم و تب برفکی بوده که این واکسیناسیون از شیوع بیماری در دامها و در نتیجه سرایت به انسان جلوگیری می کند .

دکتر عادل میرزاپور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد با بیان مطلب بالا افزود: اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد در بخش مبارزه و پیشگیری از بیماریهای ،عملکرد خوبی داشته و موفق گردیده تا با نظارت دقیق ، مانع از عرضه فرآورده های دامی غیر بهداشتی شود.

وی ادامه داد: سلامت مردم از مهمترین برنامه های سازمان دامپزشکی کشور است. برای تحقق چنین هدفی در طول سال جاری میلیونها لیتر شیرخام تولیدی در شهرستان نظرآباد با کنترل اداره دامپزشکی شهرستان به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد درباره تولید گوشت مرغ در این شهرستان گفت: واحدهای تولید گوشت مرغ شهرستان در تمام زمینه ها از جوجه یکروزه تا روانه شدن مرغ به کشتارگاه و بازار مصرف تحت کنترل اداره دامپزشکی شهرستان بوده و نگذاشته ایم تولیدات غیر بهداشتی در سبد خانواده قرار گیرد .در همین راستا در بازرسی از مراکز تولید و توزیع گوشت مرغ ۴۱ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی شناسایی و معدوم شد .

دکتر میرزاپور در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بخش نظارت بر بهداشت عمومی و قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی و یا عرضه فرآورده های دامی خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی ، مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *