خانه / برگزیده / اسپانیا در چند قدمی واکسن کرونا
147

اسپانیا در چند قدمی واکسن کرونا

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از نشریه ال پریودیکو، «پدرو دوکه» وزیر علوم اسپانیا جمعه شب در نشستی خبری با حضور «ایسابل ثلا» وزیر آموزش و پرورش، از احتمال دست‌یابی اسپانیا به اولین نمونه واکسن بیماری کووید-۱۹ خبر داد و اعلام کرد که شرایط استثنایی کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، موجب تسریع در روند کار آزمایی‌های بالینی این واکسن خواهد شد.

پدرو دوکه در ادامه با اشاره به اینکه نمونه اولیه واکسن مورد نظر در آزمایشگاه‌های مرکز ملی بیوتکنولوژی (CNB) وابسته به شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا (CSIC) تهیه شده است، گفت: با وجود اینکه این محصول، نهایی نیست اما به ما اجازه خواهد داد تا روند آزمایشات را شروع کنیم.

وی همچنین با توضیح اینکه روال طبیعی تولید واکسن در سراسر جهان، حدود پنج سال است، اعلام کرد: ما در تلاش برای اصلاح این زمان هستیم و به نتایج بسیار مثبتی رسیده‌ایم اما انتظار نداریم که تا سال آینده به واکسنی قطعی و مطمئن دست یابیم.

پدرو دوکه همچنین با اعلام اینکه وزارت علوم اسپانیا، اقدام به توزیع بودجه ۲۴ میلیون یورویی تخصیص یافته از سوی دولت برای پروژه های تحقیقاتی کرده است، اطمینان داد که افزایش کارآزمایی‌های بالینی، اروپا را به سوی نوآوری پیش خواهد برد.

اسپانیا این روزها در حالی با تاثیرات شدید گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند که با وجود اختلاف نظرهای فراوان میان مقام‌های اسپانیایی در مورد کاهش برخی محدودیت های رفت‌وآمد و از سرگیری فعالیت برخی اصناف و مشاغل کم ریسک پس از دو هفته تعطیلی، بسیاری از کارگران و کارمندان هفته گذشته دوشنبه در محل‌های کار خود حاضر شدند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تاکنون در این کشور ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که ۲۰ هزار و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.



درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *