خانه / برگزیده / آنکارا سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند
963

آنکارا سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند

منابع عبری زبان اعلام کردند که ترکیه سفیر خود در اراضی اشغالی را فراخوانده است.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ترکیه سفیر خود در تل‌آویو را برای مشورت فراخواند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که پس از ردکردن درخواست آتش‌بس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی و در پی تداوم هدف قراردادن غیرنظامیان فلسطینی در غزه، سفیر خود در تل‌آویو را فراخوانده است.

کمی پیش‌تر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با انتقاد لفظی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «مسئول اصلی حملات به نوار غزه است، نتانیاهو دیگر شخصی نیست که بخواهیم تحت هیچ شرایطی با او گفتگو کنیم و او را به کلی کنار گذاشته‌ایم.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه افزود: نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض در این ماه از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در راستای برقراری آتش‌بس فشار وارد خواهیم کرد.

اردوغان با انتقاد از موضع کشورهای اروپایی در بمباران غزه گفت: اتحادیه اروپا در این دوره نقش عجیب و بسیار متناقضی ایفا کرد و رویکرد عادلانه‌ای در پیش نگرفت.

وی همچنین افزود: اسرائیل به عمد سعی در فروپاشی سیستم بهداشتی غزه دارد و جامعه بین‌الملل که چشم بر بی‌عدالتی می‌بندد باعث مرگ غیرنظامیان، بیماران و نوزادان (در غزه) شده است.

گفتنی است وزارت بهداشت غزه از ۲۳۱ کشتارِ انجام شده از سوی صهیونیست‌ها طی ساعات گذشته علیه ساکنان غزه خبر داد و اعلام کرد که آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۹ هزار و ۴۸۸ شهید افزایش پیدا کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که سه هزار و ۹۰۰ نفر از شهیدان کودک و ۲۵۰۰ نفر هم زن هستند. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه بیان کرد که هفتاد درصد از شهیدان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *