خانه / فرهنگ و هنر / آغاز چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو

آغاز چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از آغاز چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو پس از ۴ سال وقفه با هدف ارتقا کیفیت و انگیزه ها و شناسایی افراد خلاق در برنامه سازی رادیو، خبر داد.

به گزارش مهر وطن نیوز به نقل از ایرناف حمید شاه آبادی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برگزاری این جشنواره از امروز در دو بخش داخلی و بین الملل آغاز می شود و آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره تا چهارم اردیبهشت ۹۸ همزمان با روز رادیو، مورد ارزیابی قرار گرفته و در اختتامیه این جشنواره طی همان روز تجلیل خواهند شد.
شاه آبادی گفت: بخش داخلی جشنواره شامل برنامه های مستمر؛ برنامه های ویژه و فضای مجازی و آزاد و بخش بین الملل نیز پذیرای آثار در قالب مستند؛ مستند نمایش و درام؛ مینی فیچر؛ نمایش کوتاه؛ برنامه های شخصیت محور؛ آموزشی سرگرمی؛ آگهی خدمات عمومی اجتماعی و برنامه هایی با محتوای تولید کاربران است.
معاون صدای جمهوری اسلامی افزود: در بخش برنامه های داخلی رویکرد ما به آثاری است که در بازه زمانی ۶ ماهه از اول تیر تا اول دی ماه روی آنتن بوده اند و برنامه سازان می توانند آثار خود را به سایت جشنواره radiofestival.irib.ir ارسال کنند.
شاه آبادی گفت: برنامه های ویژه شامل برنامه های مناسبتی است و برنامه های تولید محتوا با محوریت فضای مجازی نیز برای نخستین بار به جشنواره اضافه شده و بخش رادیونما نیز که در گذشته کمتر فعال بود؛ در جشنواره امسال گنجانده شده است.
شاه آبادی چهارسال وقفه در برگزاری جشنواره رادیو را به دلایل مختلف از جمله محدودیت های مالی عنوان کرد.
معاون صدا همچنین از برگزاری ششمین اجلاس جهانی صدا خبر داد و گفت: فراخوان این اجلاس با رویکرد توجه به آثار پژوهشی همراه با کارگاه های تخصصی و علمی به زودی اعلام می شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

10

کشف مومیایی ۱۲۰۰ ساله در پرو

باستان‌شناسان در شهری در پرو که ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *