خانه / اقتصادی / آزادراه تهران – شمال اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می شود/تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه
نوبخت

آزادراه تهران – شمال اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می شود/تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود گفت: ‌تلاش می‌کنیم تا ۲ هفته آینده ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کنیم.

به گزارش مهروطن نیوز، محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال گفت: این آزادراه با مشارکت مالی ‌دولت و بنیاد مستضعفان در حال احداث است.

وی افزود: سال گذشته همین ایام بازدیدی از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال داشتیم و توافق کردیم که همت شود این پروژه تا پایان سال ۹۸ افتتاح شود که این افتتاح انجام شد.‌‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: امروز برای منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر تامین منابع مالی و پیشرفت پروژه در حال بررسی است.

نوبخت افزود: منطقه ۲ حدود ۱۶ کیلومتر تونل دارد و بقیه هم پل است. تونل بزرگ البرز به طول ۶٫۴ کیلومتر در این منطقه تقریبا تکمیل شده است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای این منطقه برای تکمیل ۳ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد. دولت و بنیاد برای منطقه ۲ تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخته اند و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو هفته آینده مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان به عنوان سهم دولت به منطقه ۲ آزادراه تزریق کنیم.

نوبخت تاکید کرد: اگر این پروژه یک روز هم زودتر افتتاح شود، موجب رفاه مردم است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش منطقه ۲ تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری است که از آن عبور کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۰ یا اولین زمان در نظر گرفته شده افتتاح شود.

وی بیان داشت: منابع مالی دولت محدود است اما سازمان برنامه و بودجه با نظر دولت اولویت‌بندی کرده است که طرح‌هایی که با توجه به سرمایه گذاری آنها در اولویت است امسال بهره برداری شود.

نوبخت گفت: ‌تلاش می‌کنیم در منطقه ۲ یک خط را آماده کنیم و از جاده موجود (قدیم) برای تردد لاین دیگر استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: با تکمیل منطقه یک مسیر آزادراه ۲ ساعت کوتاه‌تر شد و با اتصال منطقه ۲ آزادراه عبور و مرور برای مردم آسان‌تر می‌شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *