خانه / برگزیده / آرد با ویتامین D غنی سازی می شود

آرد با ویتامین D غنی سازی می شود

به گزارش مهر وطن نیوز، وحید مفید با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد غذایی از برنامه های وزارت بهداشت است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیسف انجام می شود.

وی افزود: غنی سازی با ویتامین D در مواد غذایی حامل مانند روغن، آرد و شیر مطرح است، چنانچه در سال های گذشته شیر مدارس با ویتامین D غنی سازی می شد و هم اکنون نیز برخی از کارخانجات بزرگ تولید لبنیات، محصولات خود را با این ویتامین غنی سازی می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سه کارخانه تولید روغن، محصولات تولیدی خود را با ویتامین D غنی سازی می‌کنند، عنوان کرد: البته این برداشت که استفاده بیشتر از این روغن‌ها ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، اشتباه است و مردم باید در میزان مصرف روغن دقت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به انتخاب آرد به عنوان یکی از حامل های اصلی غنی سازی با ویتامین D، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار داشته و بزودی مرحله آزمایشی در استان منتخب پیاده سازی می‌شود.

به گفته مفید، سازمان غذا و دارو براساس طرحی با وزارت کشاروزی پایش میزان فلزات سنگین گندم از قبیل سرب، آرسنیک و کادمیم را در دستور کار دارد. همچنین بناست سموم گندم‌هایی که در داخل کشت می شود، اندازه گیری و پایش شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *