خانه / برگزیده / لاریجانی؛کمیسیون های تخصصی مجلس پیگیر نظارت بر قیمت کالاها هستند
لاریجانی

لاریجانی؛کمیسیون های تخصصی مجلس پیگیر نظارت بر قیمت کالاها هستند

لاریجانی

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نقش نظارتی مجلس برای مقابله با گران شدن کالاها با اصلاح قیمت بنزین گفت: سازوکار این کار روشن است، کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیر هستند همان روز که در مجلس بحث شد کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مامور شدند. جلساتی هم با ستاد تنظیم بازار، سازمان تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که چطور کار کرده و نظارت می‌کنند. جلسه‌ای هم در صحن مجلس داشتیم که نمایندگان نظراتشان را بیان کردند. باید تلاش شود عرضه و تقاضا به گونه‌ای تنظیم شده که مشکلات ایجاد نشود به خصوص که اکنون در شرایط تحریم هستیم.

وی ادامه داد: فرمانده سپاه هم پیشنهادی داده بود که بسیج می‌تواند در بخش نظارت کمک کند ما هم توصیه کردیم از وجود این عزیزان استفاده شده و آموزش‌های لازم را ببینید لذا در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس درباره هدفمندی یارانه گفت: در سال ۸۸ مجلس قانونی به نام هدفمندی با ۱۶ ماده را تصویب کرد، قانون بسیار دقیقی که اختیار و الزام را به دولت می‌داد که ظرف مدتی یارانه‌های مربوط به انرژی و یارانه‌های دیگر حتی آب را از حالت غیر شفاف درآورده و مشخص کند در نهایت هم از درآمدهای حاصله ۵۰ درصد یارانه به مردم داده شده و مابقی برای بودجه تولید و حمل ونقل خرج شود. مجلس با ریل گذاری این اختیار را به دولت داد البته دولت در گذشته به دقت آن را اجرایی نکرد تا این که حدود دو سال پیش این موضوع مجددا در مجلس و دولت بحث شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *