خانه / برگزیده / احتمال کاهش ابتلا به کرونا با مصرف قهوه و سبزیجات
58

احتمال کاهش ابتلا به کرونا با مصرف قهوه و سبزیجات

تحقیقات جدید نشان می دهد قهوه می تواند در برابر کووید ۱۹ نقش حفاظتی داشته باشد.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از مدیسن نت، بر اساس مطالعه جدید از دانشگاه نورث وسترن شیکاگو، مصرف سبزیجات و قهوه ممکن است خطر کووید ۱۹ را کاهش دهد. برعکس، مصرف گوشت‌های فرآوری شده ممکن است حساسیت به ویروس کرونا را افزایش دهند. غذاهای دیگر مورد مطالعه از جمله میوه، چای و گوشت قرمز هیچ تأثیری نداشتند.

«مرلین کورنلیس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که کووید ۱۹ یک بیماری عفونی، شبیه ذات الریه یا انواع دیگر عفونت‌های تنفسی است. همچنین می‌دانیم که ایمنی نقش مهمی در توانایی ما در مبارزه با برخی از این بیماری‌های عفونی دارد.»

در این مطالعه، محققان از داده‌های بانک اطلاعاتی بریتانیا استفاده کردند تا ارتباط رفتارهای رژیم غذایی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ را از مارس تا نوامبر ۲۰۲۰ در افراد همسان بررسی کنند. محققان به طور خاص غذاهایی را بررسی کردند که بر سیستم ایمنی بدن در مطالعات قبلی بر روی انسان و حیوان مؤثر بودند.

مطالعه شامل ۳۸ هزار شرکت کننده بود که که در معرض تست کووید ۱۹ قرار گرفتند.

تیم تحقیق دریافت تغذیه ممکن است بر درجه نسبی حفاظت نقش داشته باشد.

به عنوان مثال، مصرف یک یا چند فنجان قهوه در روز با ۱۰ درصد کاهش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ در مقایسه با مصرف کمتر از یک فنجان در روز همراه است. مصرف روزانه حداقل دو سوم وعده سبزیجات پخته یا خام (به استثنای سیب زمینی) نیز با کاهش این خطر همراه بود.

با این حال، حتی خوردن روزانه کمتر از نصف وعده گوشت فرآوری شده نظیر هات داگ با خطر بیشتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ همراه است.

همچنین تغذیه با شیر مادر در نوزادی هم خطر این بیماری را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته کورنلیس، «دلیل نقش حفاظتی قهوه در مقابل چای، می‌تواند وجود مقدار بیشتر کافئین در قهوه باشد.»

با این حال محققان تاکید می‌کنند که قهوه و سبزیجات نمی‌توانند جایگزین واکسن کووید ۱۹ و سایر اقدامات پیشگیرانه باشند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

56

فوران آتشفشان در اندونزی ۱۳ قربانی گرفت

فوران آتشفشان «سمرو» در اندونزی که با دو زمین لرزه بزرگ همراه بود، تاکنون ۱۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *