خانه / برگزیده / رانش زمین در گلستان به ۲۹ روستا خسارت وارد کرد

رانش زمین در گلستان به ۲۹ روستا خسارت وارد کرد


به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از ایرنا،محمدتقی زمانی نژاد اظهار داشت: طبق برآورد اولیه، ۳۹۴ واحد مسکونی در این روستاها تخریب شده و نیازمند نوسازی در محل های مناسب است.
وی گفت: در مینودشت ۳۲۶ واحد مسکونی در ۱۵ روستا، در کلاله ۱۱ واحد مسکونی در چهار روستا، ۱۰ واحد مسکونی در ۶ روستای مراوه‌تپه، ۷ واحد مسکونی در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول و ۴۰ واحد مسکونی در ۳ روستای آزادشهر بر اثر رانش زمین دچار خسارت شدند.
زمانی نژاد درباره آخرین وضعیت روستاهای رانشی و واحدهای مسکونی خسارت دیده در گلستان اظهار داشت: بارندگی‌ شدید و مداوم علاوه بر بروز سیلاب، مشکلاتی از قبیل زمین‌لغزش، روانه‌گِلی و سنگ‌افتان را در مناطق گوناگون استان در پی داشت.
وی بیان داشت: زمین‌ لغزش‌های گلستان بسیار گسترده و در همه قسمت‌های کوهستانی بود که تعدادی از این رانش ها در مجاورت یا در داخل سکونتگاه‎های روستایی اتفاق افتاد.
زمانی نژاد در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از رانش زمین در گلستان گفت: پیگیری لازم برای شتاب دادن به آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در حال انجام است تا زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها تهیه شود.
وی گفت: پس از خریداری زمین موردنیاز، عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های خسارت دیده آغاز خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: برای ساخت و تعمیر خانه تخریب شده، وام ارزان قیمت به همراه کمک بلاعوض به مالکان پرداخت می شود.
وی همچنین از خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی سیل به ابنیه فنی ۲۳۰ روستای دارای طرح هادی شامل معابر، آبروها، معابر حاشیه رودخانه ها، زیرسازی، آسفالت، جوی و جدول روستاهایی خبر داد.
زمانی نژاد گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه مسکونی روستائیان گلستان بر اثر بارش شدید باران، طوفان، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی و رانش زمین دچار خسارت شد

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *