خانه / استان ها / ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گردش در ۲۸ استان کشور
14

ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گردش در ۲۸ استان کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور شناسایی و در حال گردش است.
به گزارش مهروطن نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از کادر درمان، مردم، اصناف، کسبه، شرکت‌های دانش بنیان و نیرو‌های انتظامی به دلیل همکاری هایشان در بحران کرونا اظهار کرد: کرونا در سطح دنیا در حال تاخت و تاز است. طبق بررسی‌ها میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در برزیل در حال افزایش است، در انگلیس نیز به دلیل ویروس جهش یافته، شاهد افزایش آمار تلفات بوده ایم.

رئیسی افزود: در ۲۸ استان کشور، ویروس جهش یافته، شیوع پیدا کرده است و وضعیت نسبتا پایدار اما شکننده‌ای داریم. از اوایل آذر به دلیل همکاری مردم و افزایش تعداد تست‌ها وضعیت نسبتا پایداری داریم، اما ویروس جهش یافته را باید همچنان جدی گرفت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: شرایط هموطنان ما در استان خوزستان مناسب نیست؛ امیدواریم که این استان مثل برخی از شهرستان‌ها که وضعیتشان نارنجی شده است، به رنگ نارنجی و زرد تغییر کند.

رئیسی تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، مردم عزیز باید از سفر‌های نوروزی اجتناب کنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را افزایش دهند.

او گفت: مسافرت با هر وسیله نقلیه‌ای از شهر‌های قرمز نیازمند تست منفی کروناست، همچنین ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تا کنون ۴۱۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی، ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینو فارم، ۱۰۰ هزار دُز واکسن کوبایی، ۱۲۵ هزار دُز واکسن هندی باهارات دریافت شده است و ۳۷۵ هزار دُز دیگر از این واکسن هم روز دوشنبه به دست ما خواهد رسید.

او با بیان اینکه در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن تاکنون دریافت شده است، گفت: این هفته برنامه گسترده واکسیناسیون برای کادر درمان انجام خواهد شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

658

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

گوگل مشغول آزمایش ویژگی است که با کمک هوش مصنوعی مولد به افراد کمک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *