خانه / استان ها / ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گردش در ۲۸ استان کشور
14

ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گردش در ۲۸ استان کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور شناسایی و در حال گردش است.
به گزارش مهروطن نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از کادر درمان، مردم، اصناف، کسبه، شرکت‌های دانش بنیان و نیرو‌های انتظامی به دلیل همکاری هایشان در بحران کرونا اظهار کرد: کرونا در سطح دنیا در حال تاخت و تاز است. طبق بررسی‌ها میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در برزیل در حال افزایش است، در انگلیس نیز به دلیل ویروس جهش یافته، شاهد افزایش آمار تلفات بوده ایم.

رئیسی افزود: در ۲۸ استان کشور، ویروس جهش یافته، شیوع پیدا کرده است و وضعیت نسبتا پایدار اما شکننده‌ای داریم. از اوایل آذر به دلیل همکاری مردم و افزایش تعداد تست‌ها وضعیت نسبتا پایداری داریم، اما ویروس جهش یافته را باید همچنان جدی گرفت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: شرایط هموطنان ما در استان خوزستان مناسب نیست؛ امیدواریم که این استان مثل برخی از شهرستان‌ها که وضعیتشان نارنجی شده است، به رنگ نارنجی و زرد تغییر کند.

رئیسی تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، مردم عزیز باید از سفر‌های نوروزی اجتناب کنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را افزایش دهند.

او گفت: مسافرت با هر وسیله نقلیه‌ای از شهر‌های قرمز نیازمند تست منفی کروناست، همچنین ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تا کنون ۴۱۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی، ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینو فارم، ۱۰۰ هزار دُز واکسن کوبایی، ۱۲۵ هزار دُز واکسن هندی باهارات دریافت شده است و ۳۷۵ هزار دُز دیگر از این واکسن هم روز دوشنبه به دست ما خواهد رسید.

او با بیان اینکه در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن تاکنون دریافت شده است، گفت: این هفته برنامه گسترده واکسیناسیون برای کادر درمان انجام خواهد شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *