خانه / برگزیده / کیت ضد درد برای بیماری های مفصلی توسط محققان کشورتولید شد
تولید کیت درد مفاصل

کیت ضد درد برای بیماری های مفصلی توسط محققان کشورتولید شد

به گزارش مهر وطن نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسین ارژنگیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده کیت «اتوکین پی آر پی» بیان کرد: اتوکین تراپی برای درمان بیماری‌های مفصلی کاربرد دارد.

این تکنیک درمانی دارای اثر ضد درد و تسکین بالایی است.

وی افزود: این روش، فرآیند التهابی مزمن را متوقف می‌کند و از طول عمر درمانی بالایی برخودار است. در اکثر بیماران به ویژه آرتروز مفصل زانو و لگن بسیار مؤثر است.

وی به مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه خارجی اشاره کرد و گفت: استفاده از لوله‌های شیشه‌ای صیقلی به جای سرنگ پلاستیکی در فرآیند خونگیری، انکوباسیون و استحصال فرآورده آزادسازی سیتوکین های خون را سرعت می بخشد.

همچنین معایب وجود میکروپلاستیک را که نمونه‌های خارجی با آن درگیرند را از بین برده است.

ارژنگیان ادامه داد: همچنین همراه سازی متد پی آر پی در کنار اتوکین تراپی نیز دارای مزیت‌هایی است.

بازسازی مفاصل در کنار کاهش درد به دلیل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مرحله نهایی درمان بیماری های مفصلی در این روش رخ می‌دهد.

در حالیکه نمونه وارداتی صرفاً درد را کاهش می‌دهد. همچنین هزینه پایین رقابتی کیت اتوکین در کنار اثربخشی بالای آن مزیت رقابتی برای محصول ایجاد کرده است.

وی در بخش بعدی درباره پی آر پی نیز توضیحاتی ارائه داد و ابراز کرد: پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی چیزی نیست جز حجمی از پلاسمای خود فرد که غلظت پلاکت آن بالاتر از حد پایه است.

این فراورده طی یک فرآیند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می‌شود.

به علت غنی بودن پی آر پی از پلاکت‌های حاوی فاکتورهای رشد و کارایی آنها در بهبودی بافت‌های آسیب دیده استفاده از پلاکت‌ها در ترمیم بافت‌های آسیب دیده و بهبود روندهای درمانی گوناگون متداول شده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *