خانه / برگزیده / کشف سلول های چشایی که تمام طعم ها را می شناسد
852

کشف سلول های چشایی که تمام طعم ها را می شناسد

محققان نوعی از سلول های مربوط به گیرنده های چشایی کشف کرده اند که می تواند تمام طعم های شور، تلخ، شیرین، ترش و دلپذیر را شناسایی کند.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از دیلی میل، در دهان انسان گیرنده های چشایی چند کاره ای وجود دارند که می توانند ۴ طعم متفاوت را شناسایی کنند.

بیشتر سلول های مربوط به گیرنده های چشایی فقط یک طعم خاص مانند تلخ، شیرین یا ترش و شور را شناسایی کنند. اما سلول هایی که به تازگی کشف شده اند قادر به شناسایی طعم شیرین، ترش و تلخ هستند. تاکنون سلولی با چنین قابلیت هایی رصد نشده بود.

گیرنده های چشایی از سه نوع سلول ساخته شده اند که در کل طعم غذا را مشخص می کند.

نوع نخست به عنوان سلول های پشتیبان عمل می کند. نوع دوم طعم تلخ، شیرین و یا طعم لذت بخش را شناسایی می کند. نوع سوم نیز طعم های شور و ترش را شناسایی می کند.

اما مطالعات روی موش ها یک بستر ناشناخته از سلول های نوع سوم را شناسایی کرد که به طور وسیع تمام طعم ها را شناسایی می کند.

این سلول ها دو مسیر سیگنال دهی متفاوت دارند که به آنها اجازه می دهد از یک مسیر ترشی و شیرین و از مسیر دیگر تلخی و لذت بخش را شناسایی کنند. این تحقیق نخستین شواهد فیزیکی از گیرنده چشایی وسیعی است که از چند نظریه مختلف پشتیبانی می کند.

هرچند هنوز هم نمی توان سهم آنها در میزان حساسیت چشایی را تعیین کرد اما انتظار می رود سهم سلول ها در این روند قابل توجه باشد. کشف جدید چشم اندازی به چگونگی ارسال اطلاعات به مغز و فراوری آنها فراهم می کند و همچنین نشان می دهد گیرنده های چشایی ساختار بسیار پیچیده ای دارند.

این تحقیق در ژورنال PLOS Geneticsمنتشر شده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *