خانه / برگزیده / کرونا علاوه بر سکته مغزی ریسک مرگ بیماران را دو برابر می کند
65

کرونا علاوه بر سکته مغزی ریسک مرگ بیماران را دو برابر می کند

نتایج تحقیق جدید نشان می دهد احتمال مرگ و میر بیماران سکته مغزی خونریزی دهنده مبتلا به کووید ۱۹ بیش از دو برابر بیماران غیر کرونایی است.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از ساینس دیلی، در این مطالعه، تیم تحقیقاتی از دانشگاه یوتا داده‌های ۵۶۸ بیمارستان در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد. آنها گروه کنترل متشکل از بیش از ۲۳۳۰۰ بیمار بدون کووید ۱۹ را که دچار سکته مغزی خونریزی دهنده شده بودند را با ۷۷۱ بیمار کرونایی که سکته مغزی خونریزی دهنده داشتند مقایسه کردند.

دکتر «آدام دی اونون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می‌دهد در بیماران مبتلا به سکته مغزی خونریزی دهنده که همزمان مبتلا به کووید ۱۹ می‌شوند، خطر مرگ در بیمارستان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.»

بیماران مورد مطالعه بر اساس نوع سکته خونریزی شأن دسته بندی شدند: سکته مغزی ناشی از خونریزی در مغز (ICH) و سکته ناشی از خونریزی عروق آسیب دیده در سطح مغز (SAH).

در مقایسه با بیماران ICH در گروه کنترل، ۵۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ICH با میزان بالاتر مرگ در بیمارستان روبرو بودند (۴۶٪ در مقابل ۱۸٪). همچنین با ماندن طولانی‌تر در بیمارستان (۲۱ روز در مقابل ۱۰) و بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) (۱۶ روز در مقابل شش) مواجه بودند.

این مطالعه نشان داد که بیماران کرونایی با هر دو نوع سکته مغزی بیش از بیماران گروه کنترل، دچار لوله گذاری می‌شوند و دارای سندرم حاد عروق کرونر، نارسایی حاد کلیه یا آمبولی ریه (لخته شدن خون در عروق ریه‌ها) هستند.

دلیل این موضوع مشخص نیست، اما به گفته محققان بیمارانی که با کووید ۱۹ پذیرفته شده اند بیشتر داروهای ضد انعقاد دریافت می‌کنند که می‌تواند خطر سکته مغزی خونریزی دهنده را افزایش دهد. آنها قصد دارند در مطالعات آینده این موضوع را بررسی کنند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *