خانه / برگزیده / پیروزی نور، اقتدار ملی

پیروزی نور، اقتدار ملی

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره  نور به فضا که هفته پیش از سوی فضا صورت گرفت،  بار دیگر نشان داد که توسعه و پیشرفت واقعی تنها از  بطن جامعه می تواند شکل گیرد و هیچ توسعه ای نمیتواند وارداتی باشد.

این ماهواره که هم اکنون بر مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین در حال چرخش است، نمادی واقعی از تبدیل شدن ایران به یک قدرت تاثیر گذار جهانی، می باشد.

از آنجایی که این موفقیت در زمانی اتفاق افتاده که به قول آمریکا و متحدان غربی، عربی و عبریش،  ایران زیر فشار تحریم های بیسابقه و فلج کننده قرار دارد، جای تامل بسیار دارد.

پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره مایه نگرانی جدی کشورهایی شده که بر اساس مرزبندی های قرن بیستم خود را کشورهای شمال و ایران را جزو کشورهای جنوب( توسعه نیافته و جهان سوم) می دانند.

به گفته نخبگان غربی، نگرانی از پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره بخاطر آن است که فناوری به کار رفته در پرتاب آن،  به ایران این امکان را می دهد که از این پس با استخراج اطلاعات دقیق در تمامی زمینه ها، فرصت برنامه ریزی و تصمیم گیری در ابعاد مختلف اقتصادی، زیست محیطی و… را داشته باشد.

باتوجه به اینکه در عصر اطلاعات و ارتباطات، بزرگ ترین عنصر پیشرفت برای هر کشوری، دسترسی به جدیدترین اطلاعات و نیز توانایی در استخراج اطلاعات جدید  است، بی دلیل نیست که یک کارشناس اسرائیلی در تحلیل پرتاب موفق ماهواره نور، می گوید  ایران با این اقدامات به زودی به جایگاه  سرآمدی کشورهای جنوب دست خواهد یافت.

همچنین  به گفته محققان نظامی و امنیتی جهان، ساخت و مونتاژ ماهواره نور و نیز ماهوار بر آن، به صورت افقی و در زیر زمین صورت گرفته که امکان رصد و شناسایی آن توسط ماهواره های نظامی آمریکا و اروپا میسر نباشد، که خود این موضوع هم نمادی است از قدرت و توسعه علمی کشوریست که روزی آمریکائیان با تحمیل قانون کاپیتولاسیون سعی داشتند این ملت را فاقد هرگونه صلاحیت حتی برای برخورد با آمریکاهایی که در این خاک مرتکب جرم شده اند، نشان دهند.

امروز اما به جایی رسیدیدم که صلاحیت ورود به کلوپ( مجموعه) کشورهایی با توانمندی فضایی را پیدا کردیم.

 یقین بدانیم که  موفقیت اخیر مرهون این  دیدگاه است که کلید پیشرفت ایران در داخل مرزها و نه آنسوی مرزها قرار دارد. هیچ پیشرفت و توسعه ای وارداتی نیست که اگر چنین بود قطعا امروز عربستان، امارات و… پیشرفته ترین کشور دنیا بودند.

سخن آخر اینکه وقتی ما ایرانیان می توانیم در سخت ترین شرایط،  از پیچیده ترین علوم  جهان  رمز گشایی کنیم، قطعاخواهیم توانست مشکلات اقتصادی داخلی  را هم  با تکیه بر ظرفیت و توانمندی های ملی مرتفع کنیم… مشکلاتی که تکیه گاه غربی ها در به چالش کشیدن و زیر سوال بردن انقلابی ست که ۴۲ سال پیش توسط ملتی به پیروزی رسید که خواستش، رهایی از هر گونه  سلطه خارجی و به دست گرفتن سرنوشت خویش بود.

الهام نرجه پور

درباره الهام نرجه پور

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *